Zavřít recenzi

BMW 523 E39

“Po všech směrech excelentní vůz.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 2,5 
  • Stav km při koupi: 160 000 km 
  • Stav km nyní: 220 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.8
Auto koupeno jako 4 roky staré u autorizovaného prodejce BMW v ČR, původní majitel ho po 4 letech dal na protiúčet do BMW, když kupoval nové. Auto bylo ve velmi pěkném stavu, nebourané, garážované, servisované v BMW, servisní knížka, interiér jako nový.

Jízdní vlastnosti:

jedním slovem - excelentní !!!!

Auto je silné a těžké, máte pocit, že nemůže vyletět ze silnice, sedí dábelsky dobře, přitom reaguje na každý váš pohyb a můžete ho řídit jedním prstem. Při jízdě i ve vetších rychlostech je tichý a dobře drží směr. Kdo seděl a zná, nemusím dále rozvádět, kdo neseděl a nezná - bude fakt čumět. Auto perfektně a plynule zrychluje, kultivovaný chod 6válce je mistrný, sedí na cestě opravdu jako přibité, neodskakuje v zatáčkách, máte pocit bezpečnosti a jistoty. Chce to samozřejmě i kvalitní pneu a pravidelný servis - podvozek musí být ok, vše v pořádku a kontrolované. Zadní náhon je trochu jiný, než přední, něco vás jakokdyby příjemně tlačí do zad, je to velmi komfortní a jisté. Auto má m-kový volant a řadící páku, volant se skvěle drží v rukou a je na něm ovládání rádia a telefonu a tempomat.
/ závěr - jezdil jsem v mnoha autech různých značek, některá byly také velmi dobrá, ale musím znovu zdůraznit, že podvozek co se týče jízdních vlastností a komfortu snad nemá obdoby, je to fakt skvělé/

pneu:

to je kapitola sama pro sebe, vyzkoušel jsem toho více, ale nakonec zvolil cestu komfortu - na 18 máte ještě lepší pocit v zatáčkách, ale je to už tvrdší svezení. Když jsem nechal seriové 15ky, ale 225 pneu, auto sedí skvěle a je velmi komfortní, tak se mi to líbí nejvíce.

výbava:

auto má samozřejmě již tak super základní výbavu, toto mělo ještě něco navíc, nebudu psát o všem, jen o tom, co mě zaujalo nejvíce.

Oceňuji velmi kvalitní dvouzónovou klimatizaci, rychlý náběh a dobře drží zvolenou teplotu, výdechy jsou na více místech, takže funguje skvěle.

Zrcátka se dají sklopit po zmačknutí příslušného čudlíku, když zajíždíte do uzších prostor, např. do garáže, velmi pohodlné...
Navíc se pravé natáčí při couvání dolů, abyste viděli dozadu dolů za auto např. na patník. Auto mělo navíc parkovací čidla, tak se přiznám, že jsem se dozadu skoro přestal dívat, zastavíte na 2 cm od čeho chcete. / doufám, že na příštím autě je budu mít taky, nebo to špatně dopadne, hihi - síla zvyku..../

Super jsou také čidla automatického zatmívání zrcátek, či jak se to správně jmenuje, nidky , zdůraznuji nikdy mě žádné auto ze zadu neoslnovalo - velmi dobré.

Auto má zabudovaný komfortní telefon přímo v opěrce. Když vám např. přijde na něj sms, můžete si ji zobrazit přímo na displeji rádia a tam ji přečíst. / nedoporučuji, když manželka sedí vedle.../ Navíc má telefon i ovládání na volantu a samozřejmě zabudované handsfree - velmi příjemné.

Velmi dobrý je celý interiér, je v šedé a to velmi kvalitní kůži a palubí deska má dřevěné obložení. Samotná kožená sedadla jsou velmi komfortní, dají se elektricky nastavit, jak chcete a sedadlo řidič má 3místnou pamět, takže po zmačknutí čísla vám sedačka najede i se zrcátky, jak jste si to uložili. Obě přední sedačky jsou vyhřívané, v zimě tuto radost opravdu oceníte.

Spotřeba:

Počítač ukazuje průměrnou spotřebu 9.0 litrů na 100 km, jezdím vlastně pořád stejně: ve městě rozumně a opatrně, mezi obcemi tak 100 - 120 a 160 - 180 na dálnici. Kdosi ale vykládal, že se tam smí jen 130, to bude asi nějaký blaf, ne?
Na dálnici to jede samo tak kolem 180, mám pocit, že vlasně pořád spíše povoluji pedál, abych nejel tak rychle, už by měli něco s tou rychlostí udělat...

Servis:

servisoval jsem ho také u autorizovaného prodejce BMW, takže vždy vše ok, když se něco mělo vyměnit, tak se to prostě vyměnilo. Auto tak dostalo vše, co dostat mělo. Žádné závažné problémy jsem s ním neměl. Jen ty dvě věci, co jsou uvedeny nahoře. Pokud si vzpomínám, postupně se vyměnily kolem 180 000 - 200 000 tlumiče, silentbloková ramena, brzdové kotouče, desky a čidla, ložiska...

Ceny servisních prací jsou asi trochu dražší než u jiných vozů, ale s tím se počítá, za kvalitu se platí. Možná se to dá řešit i servisem v jiném než autorizovaném servisu, ale s tím nemám zkušenosti.

Současný stav a závěr:

auto i po takové době vypadá a jezdí skvěle. Interiér pořád voní novou kůží a původní lak je opravdu pěkný. Největší zásluhu na tom má určitě jeho výrobní kvalita a dobrý servis. Určitě se na stavu dále podepsalo slušné zacházení, garážování a v zimě jsem s ním taky vlastně moc nejezdil.

Všem ho mohu jen doporučit, je to ve všech směrech dokonalý a komfortní vůz.

Závady a opravy na autě

Zámek kufru - 650,- Kč.

Motorek centrálu zadních pravých dveří - 2 000,- Kč.

<
Přejít na standardní verzi stránky »