Zavřít recenzi

Renault R5 Campus

“Když si ho člověk oblíbí, přehlédne i to co by u jiného vozu odsoudil.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 1,4 
  • Stav km při koupi: 132 000 km 
  • Stav km nyní: 149 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 14 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 5.4
Dovolte mi, abych se i já podělil se svými zkušenostmi a dojmy z tohoto vozu. Můj Renault 5 Campus se "narodil" v roce 1990. Jsem jeho 3. majitelem. Po bližším ohledání bych si dovolil tvrdit, že vůz nebyl nijak vážně bouraný a všechny díly jsou stále originální. Rovněž stav vozu (exteriéru i interiéru) nasvědčuje, že najeté kilometry v době koupi jsou odpovídající.

Design exteriéru vozu z počátku devadesátých let je poměrně sympatický. Jedna z nevýhod je snad jen haubna, vyklápějící se opačně, než je zvykem u většiny automobilek. Přístup k motoru je tímto do jisté míry zkomplikován. Jelikož vlastním čtyřdveřovou verzi vozítka, jsem s nastupováním do vozidla spokojen jak já jako řidič, tak i spolujezdci. Zavazadlový prostor odpovídá velikosti vozidla a je dobře přístupný.

Interiér a výbava je samostatnou kapitolou. Zde bych naprostou většinu označil jako podprůměrnou dané době. Vůz z roku 1990 je prost jakýchkoli vymožeností, vylepšení, pohodlí či snad i v té době standartu jiných automobilek. Vrcholem čalounění je plstěný koberec, nalepený na stropě a koženkový potah dveří. Interiéru jinak dominují studené šedivě tvrdé plasty, nikterak designově zpracovány. Semtam polička, ani kastlík s dvířky. Pouze šachta. Strohá palubní deska obsahuje rychloměr a matici různobarevných kontrolek, z nichž pouze některé jsou zapojeny. To podle výbavy daného modelu. O centrálním zamykání, elektricky ovládaných oknech, ABS či alespoň zrcátkách manuálně ovládaných z vnitřku vozu si mohu nechat zdát. Stejně tak o teplém vzduchu z topení v zimě - tohle auto asi nikdy pořádně topit nebude.

Jízdní vlastnosti, brzdy, spotřeba a hluk. U tohoto jednobodého vstřikování se dá kombinovaná spotřeba udržet na hranici 7 litrů. Rovnoměrně jezdím sám, s rodinou, či s kolegy do prace, po městě i mimo něj. Spotřebu mohu tedy právem považovat za slouhodobou kombinovanou. Motorový olej používám 15W40, měnim jej s oběmi filtry po 10tis km. Jízdní vlastnosti jsou poměrne slušné, vůz drží stopu při jízdě, akceleraci a stejně tak i při brždění. Brzdy bych ohodnotil jako slabší. Po výměně kotoučů, destiček a brzdové kapaliny došlo samozřejmě ke zlepšení, ale ocenil bych ostřejší. Hluk uvnitř vozu je průměrný. Za rychlejší jízdy přes 100km/h lze uvnitř hovořit klidným hlasem.

Výkon mého vozu není nijak závratný, nicméně jsem očekával , že 60PS bude s takto malým vozem hýbat svižněji.

Vůz jsem zakoupil v roce 2006 (tj. vlastním jej v tuto chvíli zhruba rok a dva měsíce). Za tu dobu jsem do vozu i přes jeho zachovalý stav poměrně zainvestoval. Nejsem z něj nijak očividně zklamán, ale zároveň ani nadšen. Ubezpečil jsem se (nejen na základě této zkušenosti), že vozidla francouzských výrobců nejsou a nebudou moje krevní skupina. Tento vůz jsem koupil od známého, protože se mi prostě líbil. Potřeboval jsem jej pouze na dopravu po městě a blízkém okolí.

Jen jednou mě autíčko zradilo - večer jsem přijel, zaparkoval a ráno nenastartoval. Automechanik diagnostikoval závadu jako opotřebované víčko rozdělovače. Vyměnil a opět jezdím.

Závady a opravy na autě

Co vše jsem za 14 měsíců vyměnil nebo byl nucen opravit:

- olej + filtry
- přední kotouče, brzdové destičky, brzdovou kapalinu
- regulátor volnoběžných otáček
- levou poloosu
- výměna výfukové příruby za katalyzátorem
- motorek zadního stěrače
- ostřikovače předního okna
- stěrače
- obě žárovky předních světel
- víčko rozdělovače
<
Přejít na standardní verzi stránky »