Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1.2 HTP combi Ambiente

“S přihlédnutím k poměru cena/užitné vlastosti ideální vůz pro mladou rodinu.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1.2 HTP 47kW 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 30 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.6
Fabia combi je dle mého názoru designově jedna z nejhezčích Škodovek.
Jízdní komfort je výborný, řízení jde zlehka a řazení je impozantní. Sedačky jsou trochu tvrdší, užší, ale ani po dlouhé cestě z nich nebolí záda. Na zadních sedadlech, pokud vpředu sedící nejsou menšího vzrůstu, není místa nazbyt, kritizuji zejména malou výšku nad sedáky.

Zavazadlový prostor je velký a skladný.
Vůz je ve výbavě Ambiente, toho času to znamenalo m.j. 2x airbag, ABS, el.přední okénka, palubní PC, tmavý interier, vnější zrcátka lakovaná v barvě vozu, kola 195/65/R15, výšk.stavitelné sedadlo řidiče atd. Dále má vůz podélný střešní nosič.
Účinnost brzd je špičková a nevadnou ani po opakovaném sešlápnutí.
Výkon motoru je dostačující pro ty co jezdí v rámci dopravních předpisů. Specifický je hluk tříválce, ale jde jen o zvyk. Ale vůz je výborně odhlučněn, ani při vyšších rychlostech hluk výrazněji neproniká do interieru. Dále si musíte zvyknout na jakési klepání zejména při rozjezdu. Na dotaz v servisu bylo odpovězeno, že se jedná o hydraulické napínání kladky rozvodového řemene. Konzultováno s jinými majiteli vozů se stejným typem motoru - jedná se o standartní jev na základě konstrukce motoru. V porovnání s předchozím vozem (Felicia 1.3 MPI 50 kW) je motor živější. Minulý týden jsme absolvovali cestu do Chorvatska a zpět. 2400 km ve 4 lidech s plným zavazadlovým prostorem. Prům. spotřeba vozu byla dle PC cca 5,6 l/100 km. Cestovní rychlost dálnice mezi 120-130 km/hod.

Podvozek Fabie je dle mého názoru tvrdší a při přejíždění příčných nerovností má tendenci skákat (při plném obsazení nikoliv). Hlučný není.
Karoserie nezná korozi, veškeré díly správně lícují a dosedají tak jak mají.
Jízdní vlastnosti vozu jsou výborné, neměl jsem možnost vyzkoušet Fabii s jiným motorem (TDI ?), myslím, že to musí být super.
Auto je dosud maximálně spolehlivé.

Spotřeba dle PC za dobu životnosti vozu dosud 6,3 l/100km.
Provozní náklady jsou výborné, dosud mohu hodnotit jen dle pravidelných ročních prohlídek (doplnění či výměna provozních kapalin + práce v autorizovaném servisu Škoda), spotřeby paliva a zejména sazby za povinné ručení.
Cena vozu byla při koupi cca 350.000,-. Měl jsem akční slevu cca 30.000,-. Vůz byl zakoupen jako nový.

Předností vozu je dle mého názoru poměr cena / užitné vlastnosti. Vzhledem k prostoru, výkonu motoru a provozním nákladům se jedná o ideální vůz pro mladou rodinu.

Jako zápory bych uvedl výše zmíněný prostor na zadních sedadlech a ne ideálně tvarovanou palubní desku v místě u spolujezdce kde se nachází otevírací schránka (pokud si spolujezdec průměrného vzrůstu posune sedalo vpřed naráží koleny). Jiný zápor mě nenapadá.

Tento vůz jsem si vybral po předchozí dobré zkušenosti s vozem Škoda a dobrým servisním zázemím v místě bydliště.
Koupi tohoto vozu mohu jen doporučit.

Závady a opravy na autě

Vůz dosud bez sebemenší poruchy.
<
Přejít na standardní verzi stránky »