Zavřít recenzi

Ford Focus Combi

“Spolehlivé auto s nízkými provozními náklady.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1.8 TDDI 
  • Stav km při koupi: 110 000 km 
  • Stav km nyní: 124 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 11 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Jak čtu recenze na tomto serveru, nemůžu se nepřidat s mými zkušenostmi s uvedeným vozem. Když jsem kupoval další auto, potřeboval jsem hlavně prostorný vůz (vozím hodně věcí, přístup do kufru a sklopené zadní sedáky jsou super!), pohodlný na delší cesty a také úsporný, s nízkými provozními náklady. Fordy se přeci jen v Praze moc nekradou ani nevykrádají.

Statistiky mluví jasně. Počet odcizených vozů v hlavním městě je v poměru 1:5, Ford vs. Škoda!!! Povinné ručení i havarijní pojištění u ČPOJ je za hubičku. Podle mých propočtů mi vyšel Ford Focus. A když nyní téměř po roce bilancuji, udělal jsem jen správně. Průměrná spotřeba 6,5 l nafty (hlavně Praha, kolony, dálnice 160 km/h).

Když se hodně snažíte, tak to jede za 6,00 l, a když máte těžkou nohu, nejvíce to vezme 7,03 l. Počítám dotankování do nádrže, jedna osoba s klimatizací. Náhradní díly jsou taky za hubičku, používám neautorizované servisy. Ve Fordu jsem byl jen jednou a to naposled. Banální oprava jim trvala téměř 14 dní a ještě se nechovali úplně přívětivě. Co mi na Focusu trochu vadí? Je to hlavně síla motoru, při zapnuté A/C to opravdu téměř nejede. Táhne to jen od 3. ky nahoru. Jinak je to velká bída.

Jediný důvod, proč bych volil jiný vůz. Náklady na 1 km, při odečtení reprodukčních nákladů jsou 3,62 Kč. Náklady na 1 km jen za pohonné hmoty, při kalkulaci mediánu spotřeby 1,81 Kč. Doporučuji! A těším se na Vaše komentáře.

Závady a opravy na autě

Výměna zadních paken, při 110 000 km.

Výměna žhavících svíček, při 110 000 km.

Instalace klimatizace, při 123 000 km.
<
Přejít na standardní verzi stránky »