Lancia Thema
“SUPER AUTÍČKO”
- Rok výroby: 1990
- Typ motoru: 1 995 cm3 benzín
- Stav km při koupi: 140 000 km
- Stav km nyní: 173 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Průměrná spotřeba: 7 - 13 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Na tak starý vůz je tato Thema stále perfektní, žádná rez a každý se na ni rád podívá. 130 kW dává 240 km v hodině (doporučených 222) a v této výbavě (plná) si na druhý vůz těžko zvykám (Favorit 1994)
Závady a opravy na autě
Předchozí majitel byl puntíčkář, takže žádné problémy nebyly, ale po dvou letech (163 000 km) začaly mírně klepat vačky. Autíčko jezdilo k mé velké radosti až do té doby, než přeskočil rozvodový řemen a všech 16 ventilů se potkalo. (výměna řemene byla v atorizovaném servisu provedena ve 135 000 km!!).
Následovala výměna ventilů, ale co čert nechtěl, při zkušební jízdě vyletěla ojnice z bloku motoru - prý moje věc (neautorizovaný servis v Třebíči). Koupil jsem druhý motor a auto jezdilo nadále skvěle, pominu-li různé peripetie s již zmíněným servisem v Třebíči, jako například to, že nedotáhli setrvák atd. a motor musel znovu ven. Ten druhý motor byl dovezen z Itálie, údajně najeto 120 000 km. Po 6 000 km začalo v motoru klepat a dle několikerých servisů (autorizovaných)se mělo jednat opět o vačky.
Nechal jsem opravit vačky, ale klepání zůstalo, navíc se rychle zvětšovalo. Byl mě doporučen "garážový" opravář a ten zjistil, že je chytnutá kliková hřídel. Takže následovala celková GO motoru a autíčko je momentálně opět v perfektním stavu. Jinak jsem koupil střední díl výfuku (za ty roky si to už žádal) a nový výkonový blok tachometru (neukazoval rychloměr a počítadlo kilometrů) a taky "překonektorování" - blbé slovo, že - kabeláže el sedaček.