Zavřít recenzi

Renault Clio (B/C57)

“Kvalitní auto za skvělé peníze!”
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 1171ccm/40kW(G-KAT) 
  • Stav km při koupi: 50 000 km 
  • Stav km nyní: 58 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.8
Fakta:

Jedná se o spolehlivé a nenáročné auto.

Sedadla jdou sklopit, takže nebyl problém vozit nábytek.

Verze bez posilovače vyžaduje sílu při parkování.

Světla ani brzdy nejsou z těch nejsilnějších.

Díly i pneumatiky za velmi dobré ceny.

Má celkem pohodlný a hezký interiér, ale není vhodné pro postavy nad 180 cm.(mám 185:)

Můj kousek byl za polovic(pův. bouraný), proto bylo nutné měnit některé díly a víc korodoval(p.p. blatník, l.z. blatník).

Jelikož je to Francouz, je nutné počítat s vyšší spotřebou(a také tím, že skříň pod motorem je od oleje, ale olej mi to nebralo):

Mimo město(6-7l)
Město 7,5-8l
Přes 8,5 jsem se nedostal.

Jízdní vlastnosti:
-v zatáčkách trochu ulítává lehký zadek
-rychlost po rovině 160kmh(155 dle tp), z kopce 180
-pohodlí podvozku mi zezačátku přišlo velice dobré, ale asi už jsem měl ke konci špatné tlumiče-takže bych řekl průměrné
-brzdy jdou zagumovat kdykoliv, ale ne zas tak snadno.


Závady a údržba:

Výměna 1 čepu př. nápravy(300,- svépomocí),

Výměna brzd. destiček(700,-)(pro lepší pocit)

Sesoustružení kotoučů(nové stojí 450,-)(pro pocit)

Výměna ložiska v náboji př. kola( 1500,-)(chrastilo)

Výměna zadní části výfuku(to bylo skoro zbytečné, ale mechanik mi to vyměnil při výměně brzd 2000,-)

Výměna oleje a filtrů(cca 800,-)(pro pocit)

Výměna stěračů (co dům dal)

Přizvednutí dveří (u 3dv. aut je to pochopitelné z důvodu délky předních dveří)

Závady a opravy na autě

Spálení katalyzátoru a pozvolné ucpaní výfukového potrubí úlomky z katalyzátoru.

Závada se projevovala tím, že se začínalo ozývat chrastění v katalyzátoru a po cca 500km se trubka výfuku za katalyzátorem ucpala, auto ztratilo výkon, motor zhasnul a pak už nešel nastartovat.

Zjištění příčiny-14 dní(nebyl na to čas)
Oprava-30 minut
Cena-5 Kč za nové nezrezlé šroubky u výfuku.

Řešení: Odšroubovat KAT, prošťouchnout a vysypat zbylé úlomky z výfuku. Od té doby jsem jezdil s mírným propadem v nízkých otáčkách bez katalyzátoru.
(Jinak cena značkového katalyzátoru v Autodílech cca 6000,-, neorigo 2500+práce, z vrakoviště za hubičku)

Příčina - pravděpodobně nekvalitní palivo u nejlevnějších čerpacích stanic(může se stát u každého auta s KATem)!

P.S.: hlavně nejezděte do RENAULT Servisu, ať už s čímkoliv-ceny dílů jsou jako u nového vozu a vůbec autům nerozumí.(Vysvětlení-to by bylo na dlouho.)
<
Přejít na standardní verzi stránky »