Hodnocení a zkušenosti s autem
Při koupi auta prý člověk zažívá dvě radosti. Ta první, když auto koupí, ta druhá, když se ho zbaví. Já bych rád napsal zatím o té první. Auto jsem koupil jako nové s následující výbavou: ABS+MBA+EBV+MSR+ASR, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, deaktivace airbagu spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvouzónová klimatizace Climatronic, kola z lehkých slitin, Jumbo Box-loketní opěrka,elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, přední mlhovky, tónovaná skla, boční lišta, výškově nastavitelná sedadla vpředu + volant, zadní stěrač Aero s ostřikovačem, rádio s CD, barva antracit metalíza. Celé auto jsem kupoval v Praze, i s dohodnutou slevou mě vyšlo 542 000Kč. Některá uvedená výbava mi přijde jako samozřejmá, ale výrobce ji uvádí jako nadstandard.
Jízdní vlastnosti jsou velmi korektní, řízení je velmi citlivé, oproti Octavii první generace až přehnaně, zdánlivá banalita-oproti starším tipům Octavie svítí luxusně. Motor 1,9 TDI PD má oproti common-railu méně kultivovaný projev, ale to je jediné, co bych mu vytkl-spotřeba 4-7l-5,5l, vynikající zátah už od nižších otáček, s výkonem 77kw je na hraně plně dostačujícího výkonu, za 2,0l/103kw si musí zájemce pořádně připlatit. Řazení je krátké a přesné-chválím.
Co bych autu vytkl je díky vysokému zadku špatný výhled při couvání, užití zpětných zrcátek je vždy nutností. Podvozek je tvrdčí, díky tomu v zatáčkách velmi slušně sedí, obecně se chová velmi korektně. Rozvor kol 2578 na 4572 dlouhé auto je často komentován, prostě větší auto, na menším podvozku, což je ještě markantnější u Octavie první generace, přesně co Čechům vyhovuje. Jízdní vlastnosti nadprůměrné, design auta se mi opravdu líbí. Sedadla jsou tvrdá, ale nikoli nekomfortní, což oceňuji, že mi pevně drží tělo v zatáčce. Vše má své pro a proti. Co se mi líbí je dvojité vytěsnění dveří , díky čemuž je auto velmi odolné vůči hluku způsobené prouděním vzduchu, špína nemá šanci se dostat ani mezi dveře a karoserii. Kufr dostatečně velký, kočárek do něj dám s velkou reservou.
Díky prodloužení délky téměř o sedm centimetrů oproti Octavii I netrpí nedostatkem místa ani cestující vzadu. Při koupi auta jsem ještě zvažoval s Fordem Focusem, Mazda 6, BMW 3-tam byla v neprospěch pořizovací cena, nakonec jsem vzal Škodovku zejména proto, že po 4 letech se drží na 62% pořizovací ceny vozu, což je doba kdy ji budu prodávat a kupovat nové. V neprospěch hovořilo jasné prvenství odcizených vozů.
Celkový dojem je zatím velmi slušný, uvnitř velmi ergonomicky a intuitivně řešeno ovládání. Ve prospěch hovoří, spolehlivost, nízká spotřeba, design bez laciných módních výstřelků, vyšší zůstatková cena, dobrá prodejnost. V neprospěch početnost na česko-slovenských silnicích, vyšší cena oproti konkureci- když se tady dobře prodává, proč by jí dávali levněji-normální obchod. Škodu vytáhl z průseru VW tím, že ji koupil, ale pokud se podíváme na automobilku před bolševickým obdobím, žel v tomto období kdy byla v civilizovaném světě pro smích a synonymem výkvětu technické vyspělosti socialismu, byla to před tím velmi dobrá značka vozů, podobné fůze jsou vidět běžně u jiných automobilek GM, VW a další.