Zavřít recenzi

Mercedes-Benz Vito 114 L

“Vyžaduje více péče než je u Mercedesu běžné, ale pak se umí i náležitě odměnit.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 2299cm3 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 11 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.2
Motor neměl moc najeto a s ohledem na despekt, který panuje tady vůči zážehovým motorům, byla cena vozu příjemnější. Spotřeba se pohybovala mezi 9 až 12L, což hodnotím jako velice dobrou hodnotu s ohledem na hmotnost a aerodynamické odpory karosérie. Motor byl relativně živý a nebyl s ním jediný problém. Překvapivě s prázdným vozem začínal hýbat již od 1500ot/min!!! Nejlépe se cítil mezi 2500 až 4500ot/min. Na řazení manuální převodovky Getrag si bylo potřeba zvykat.

Prostorný a až na několik detailů kvalitně zpracovaný interiér, na civilizovanou dodávku až fantasticky. Verze L je přednostně určená pro převoz lidí, jinak je to pouze plechová bouda se sedadly. Chcete-li jezdit ve velkém vanu a na ryze osobní Viano nemáte, hledejte verzi L. Vůz měl průměrnou výbavu, mně chyběla například klimatizace, plná elektrická výbava a vytápění i s využíváním zbytkového tepla vypnutého motoru byla příjemná.

Jízdní vlastnosti trpěly značným přetížením přední nápravy u prázdneho vozu, zvláště v zimě se občas palubní deska změnila na diskotéku, a vůz se stejně snažil jet rovně. Opotřebení předních pneumatik si vynucovalo je pravidelně měnit se zadnímy. Současný model se zadním pohonem je s dobrými zadnímy pneumatikami s trochou citu v rukách a nohách na tom lépe.

Bratr zvyklý na menší auta si chvíli zvykal, odnesli to jednou zpětná zrcátka zaparkovaných vozidel, Mercedes ale vydržel.

Není to špatné auto, já bych si ho klidně koupil jako ojeté i dnes, ale vyžaduje občas nějakou péči a pochází z let, kdy Mercedes bohužel popustil v oblasti kvality uzdu.

Závady a opravy na autě

Mechanické problémy s bočními dveřmi, povolené čalounění blokovalo dveře, nešli otevřít.

Na Pražských kostkách se vyklepávaly prvky elektroinstalace pod sedačkou řidiče. Jednou za rok se tam muselo vlézt, přístup na nic a domačkat relátka a konektory.

Z vážnějších poruch: výpadek elektroinstalace, najednou zhasla světla. Způsobeno poruchou opotřebených páček pod volantem. Naštěstí stály pouze cca 3750Kč a bylo po problému.

Antikorozní úprava je možná ve Španělsku vyhovující, ale vůz zakoupený v roce 2004 jako šestiletý vykazoval už pár klasických pupínku a po zimě jich bylo 2x tolik.
<
Přejít na standardní verzi stránky »