Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor neměl moc najeto a s ohledem na despekt, který panuje tady vůči zážehovým motorům, byla cena vozu příjemnější. Spotřeba se pohybovala mezi 9 až 12L, což hodnotím jako velice dobrou hodnotu s ohledem na hmotnost a aerodynamické odpory karosérie. Motor byl relativně živý a nebyl s ním jediný problém. Překvapivě s prázdným vozem začínal hýbat již od 1500ot/min!!! Nejlépe se cítil mezi 2500 až 4500ot/min. Na řazení manuální převodovky Getrag si bylo potřeba zvykat.
Prostorný a až na několik detailů kvalitně zpracovaný interiér, na civilizovanou dodávku až fantasticky. Verze L je přednostně určená pro převoz lidí, jinak je to pouze plechová bouda se sedadly. Chcete-li jezdit ve velkém vanu a na ryze osobní Viano nemáte, hledejte verzi L. Vůz měl průměrnou výbavu, mně chyběla například klimatizace, plná elektrická výbava a vytápění i s využíváním zbytkového tepla vypnutého motoru byla příjemná.
Jízdní vlastnosti trpěly značným přetížením přední nápravy u prázdneho vozu, zvláště v zimě se občas palubní deska změnila na diskotéku, a vůz se stejně snažil jet rovně. Opotřebení předních pneumatik si vynucovalo je pravidelně měnit se zadnímy. Současný model se zadním pohonem je s dobrými zadnímy pneumatikami s trochou citu v rukách a nohách na tom lépe.
Bratr zvyklý na menší auta si chvíli zvykal, odnesli to jednou zpětná zrcátka zaparkovaných vozidel, Mercedes ale vydržel.
Není to špatné auto, já bych si ho klidně koupil jako ojeté i dnes, ale vyžaduje občas nějakou péči a pochází z let, kdy Mercedes bohužel popustil v oblasti kvality uzdu.