Zavřít recenzi

Mercedes-Benz 123 240TD

“Neuvěřitelně odolný pracant, byť trochu hlučnější a pomalejší, pozor zanedbaný stav se Vám pěkně prodraží.”
  • Rok výroby: 1979 
  • Typ motoru: 2399 
  • Stav km při koupi: 262 000 km 
  • Stav km nyní: 278 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.6
Při opravě hlavy se kontrolovala hlava a změřilo se zapůjčeným vybavením vnitřní opotřebení válců. Ano, kilometry cca sedí. Zírám. Tyto auta mají většinou najeto 2x až 4 tolik...

Je to tzv. přechodový model (1979), písty a komůrky už jsou 72PS, ale žhavící automatika byla ještě stará pro velké žhaviče. Ty jsem taky musel vyměnit, zároveň jsem vyházel větší část toho co tam v elektrice vyrobil někdo přede mnou.

Kupodivu je plně funkční NIVO systém. To je dobře, protože jeho případná oprava vysoce převyšuje hodnotu vozidla.

Zachovalý interiér kombíka má pouze poškozený koberec pod řidičem, sedačky neprosezené, ale volant už dost ošmataný. Asi se v něm vozily štíhlí lidé co se jim potili ruce. :-) Dělené zadní sedadla byly za příplatek a jsou praktické. Bývalému majitely scházely elektrické stahovačky oken, tak je dobudoval.

Povedlo se mi utrhnout plynový pedál, jezdím se spoustou různých aut a těch 72PS a 137Nm je na dnešní poměry málo i pro nižší střední třídu, natož pro 2100kg vážící kombi vyšší střední. Výhodná pojistka je sice super, ale mimo město počítejte s omezenou dynamikou.

Spotřeba je fantastická, na danou technologii motoru a třídu vozu. Jsem ve všech režimech tak 1L pod ůdajem výrobce. Ale já jsem nasadil všude nové filtry a nové náplně. Motor je mazán běžným lehkoběžným polosyntetickým olejem API SL/CF, ACEA A3/B3. Já vím, doporučuje se co nejhustější olej. Ale s ohledem na stav motoru a dojmy které jsem poté z něj získal to byl správný krok. Lépe startuje, dřívě má stabilní volnoběh (pozor je to starý diesel s čerpadlem bez nějaké automatiky) a hlavně méně žere. Na dálnici přesto počítejte se spotřebou cca 11L, ona cestovní rychlost 140-160km/h není pro naftovou W123 úplně o pohodě. Za to do práce jezdím za 7,7L a to je co říct!

Vozidlo je na můj vkus extrémně hlučné, ale zvyknete si snadno, motor má celkem příjemný zvuk i ve vysokých otáčkách. Nebojte se jich, jinak to stejně nepojede. Jen za studena nezapomínat na nutnou dávku tolerance, předci jen OM616 i OM617 jsou konstrukčně 40 let staré motory.

Fascinuje mne, co všechno může být u těchhle vozů porouchané a pořád je to auto schopné jízdy. Prostě klasický Mercedes tepaný z těžkého kovu. Jen teď z něj opět udělat místo přemísťovadla opět Mercedes nebude levná záležitost, ale to závisí na nárocích, které kdo má...

Závady a opravy na autě

Auto bylo zakoupeno jako 8 let příležitostně užívané, jinak stálo bohužel na zahradě. Což je znát díky korozi, která se začala zakusovat do prahů, podlahy pod řidičem a blatníků.

Byla amatérským způsobem upravována elektrika. Žhavení bylo dobastleno způsobem, že jedině díky tak málo kilometrům to vůbec dokázalo nastartovat. Když naskočil i poslední válec, věděl jsem, že ho kupuji. Tak plný a sytý zvuk jsem u starých Mercedes dieselů ještě neslyšel.

Tak jsem se s ním trochu projel po dálnici a následovala oprava hlavy motoru. Odešlo těsnení, které asi nebylo vystavováno takovému namáhání, navíc muselo být načaté. Ale dostaly jsme se asi na 165km/h. Během tohoto prvního měsíce se začaly projevovat typické symptomy pro odstavené auto, postupně praskaly a "odcházely" různé těsnění a simerinky. Tak se ještě přetěsňoval motor. U motoru co má najeto 250tkm to považuji za běžnou opravu.

Oprava brzd byla nutností, nové kotouče a destičky nahradily ty "cédéčka" a torza destiček co se tam houpaly...

Zlobící elektriku ještě nemám úplně opravenou, ale nasledovala palubní deska a kabeláž tepelných čidel.

Bohužel spodek automobily zarůstal celý čas v trávě, palivové potrubí asi bude chtít vyměnit. A hydraulika podvozku a brzd preventivně taky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »