Zavřít recenzi

Suzuki Swift 1.3 sedan

“Mimořádná úspornost a spolehlivost, škoda že koroduje karoserie.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1298/benzín 
  • Stav km při koupi: 68 000 km 
  • Stav km nyní: 83 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.8
Je to velmi spolehlivé vozítko nižší třídy, velmi úsporné a relativně pohodlné. Relativně znamená, že vzhledem k nízké hmotnosti má dost tvrdé pérování.

Vynikající je motor, který je zřejmě ve své kategorii a době jedním z nejúspornějších na světě a výkonem předčí i některé modernější vozy. Není překvapením na delší trati při úsporné jízdě spotřeba kolem 5 l benzínu. Na druhou stranu na dvojku jede přes devadesát a trojka roztáhne rychlost ke stotřicítce, takže při dodržení zákona předjedete i do kopce na dálnici i mnohem větší kubatury. Na druhou stranu vynikající pružnost motoru dovoluje rozjíždět rychlosti někde od 2100 otáček., což na pátý rychlostní stupeň je podle tachometru téměř stovka. V tomto režimu motor přehlušuje šum od pneumatik, jak je tichý.

Vysoko hodnotím dílenské zpracování. pokud není vůz nabouraný, nebo se v něm nějaký "amatér škodovkář" nepovrtal, všechno bezvadně sedí. jen stářím a parkováním na slunci trochu povolují plasty na přístrojovce, ale ozývá se toho nepoměrně méně, než u evrpských značek. Japonci montovali do dveří luxusní plyšové čalounění, což pokazili asi od roku 1994 Maďaři šedým plastem, který vypadá oproti původnímu chudě až mizerně. Hodnotím kladně, že v základní výbavě je otáčkoměr. Jinak nemá původní Japonský Swift žádnou el. výbavu. Je to myslím plus ve spolehlivosti a opravitelnosti vozu.

V zatáčkách dobře sedí, chová se téměř neutrálně při zatížení dvěma osobami vpředu bych řekl, že ideálně vyváženě. Teprve při zatížení čtyřmi osobami a nákladem v kufru, zhoršují se jízdní vlastnosti. Kufr je na svou třídu velmi prostorný (hovořím o sedanu) Sklápěcí dělené zadní sedačky umožňují přepravit i dost rozměrné předměty.

S vozem jsem velmi spokojen. Jen vzhledem k věku a každodennímu ježdění (nejedu nyní ročně kolem 40 tis. km) asi přejdu na něco měkčího. Pro mladšího člověka, který má hlouběji do kapsy neznám nic lepšího.

Závady a opravy na autě

Nejvážnějším problémem je koroze karoserie.
Jediná větší investice byla vedle vyvaření spodku výměna zadního dílu výfuku. Jinak vzduchový filtr, náplně a žárovky, které z principu vyměňuji při každé koupi ojetiny všechny bezezbytku hned a pak už se o ně zpravidla nemusím starat (kromě oleje v motoru a filtru).

Co se týká agregátů nevydal jsem ani haléř.
<
Přejít na standardní verzi stránky »