Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to velmi spolehlivé vozítko nižší třídy, velmi úsporné a relativně pohodlné. Relativně znamená, že vzhledem k nízké hmotnosti má dost tvrdé pérování.
Vynikající je motor, který je zřejmě ve své kategorii a době jedním z nejúspornějších na světě a výkonem předčí i některé modernější vozy. Není překvapením na delší trati při úsporné jízdě spotřeba kolem 5 l benzínu. Na druhou stranu na dvojku jede přes devadesát a trojka roztáhne rychlost ke stotřicítce, takže při dodržení zákona předjedete i do kopce na dálnici i mnohem větší kubatury. Na druhou stranu vynikající pružnost motoru dovoluje rozjíždět rychlosti někde od 2100 otáček., což na pátý rychlostní stupeň je podle tachometru téměř stovka. V tomto režimu motor přehlušuje šum od pneumatik, jak je tichý.
Vysoko hodnotím dílenské zpracování. pokud není vůz nabouraný, nebo se v něm nějaký "amatér škodovkář" nepovrtal, všechno bezvadně sedí. jen stářím a parkováním na slunci trochu povolují plasty na přístrojovce, ale ozývá se toho nepoměrně méně, než u evrpských značek. Japonci montovali do dveří luxusní plyšové čalounění, což pokazili asi od roku 1994 Maďaři šedým plastem, který vypadá oproti původnímu chudě až mizerně. Hodnotím kladně, že v základní výbavě je otáčkoměr. Jinak nemá původní Japonský Swift žádnou el. výbavu. Je to myslím plus ve spolehlivosti a opravitelnosti vozu.
V zatáčkách dobře sedí, chová se téměř neutrálně při zatížení dvěma osobami vpředu bych řekl, že ideálně vyváženě. Teprve při zatížení čtyřmi osobami a nákladem v kufru, zhoršují se jízdní vlastnosti. Kufr je na svou třídu velmi prostorný (hovořím o sedanu) Sklápěcí dělené zadní sedačky umožňují přepravit i dost rozměrné předměty.
S vozem jsem velmi spokojen. Jen vzhledem k věku a každodennímu ježdění (nejedu nyní ročně kolem 40 tis. km) asi přejdu na něco měkčího. Pro mladšího člověka, který má hlouběji do kapsy neznám nic lepšího.