Zavřít recenzi

Škoda Octavia 96 kw

“Vynikající.”
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 1900 
  • Stav km při koupi: 135 000 km 
  • Stav km nyní: 136 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,1 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
Zatím jsem z vozidla velice nadšen.Stále mě překvapují jizdní vlastnosti a vysoký kroutící moment 310 NM.Zkoušel sem při 2000 ot./min,kdy je těsně seplé turbo na 6 stupeň,tempomat a mohu říci,že i při dlouhém,táhlém kopci zcela neztrácí výkon.Rychlost tak dosahuje 120 km/h při 2000 ot/min a po rovince spotřeba 4,5 litru/100 km.

Co se týče turbo efektu,tak to není zas tak hrozné.Záleží jen na tom,jak se prudce sešlápne pedál.Pokud plynule,je i plynulý projev výkonu.Nechápu,jak to někdo kritizuje.Možná prkenná podlaha:-).Jizdní vlastností dostatečné.Měl sem alfu,jezdil s focusem a vím o čem mluvím.Mám 16 ráfky a rozdíl jistě je.V zatáčkách se lehce naklání ale dál nepustí.ESP významné.

Brzdy dostatečné.Vozidlo celkově kompaktní,a potiché.Motor při rychlosti nad 60 km/h není téměř slyšet.S tímto motorem se dá jet velice úsporně i 4,3 litrů a díky šestce nepřekročím spotřebou přes 6 litrů.Asi tak netočím max. 3000 ot/min.a při řazení do 2500 ot./min,kdy je plně využit kroutící moment,takže předjíždení je hračkou i v prudších kopcích.Už ve 3100 ot/min rychlost 180 km/h naprosto stačí na naše silnice,resp.dálnice.

Nechápu,proč nová ovtavie 2,0 TDI PD, 103 kw má kratší převody a na 6-tku točí při 180 km/h 3400 ot/min,kdy je logický vyšší spotřeba.Dobrá je i možnost nastavit dlouhý interval výměny oleje tj.po 30000 km s olejem long-life.K poškození motoru nedochází ale nevím jak je to se zanesením turba.Nemá někdo zkušenosti?

Závady a opravy na autě

Od té doby jsem nic nezpozoroval.Možná(při mé výšce 194 cm)mě tlačí do pravého kolene středový panel.Jinak vpředu dostatečně prostorný a věřím tomu,že je vozidlo i velice spolehlivé,dle diskuzí.

Tady bych se chtěl zmínit,že asi opravdu není vhodné brzdit motorem pod volnoběžné otačky díky dvojhmotnému setrvačníku.Ale neslyšel sem,že by někomu selhal.

Také doporučuji startovat bez sešlápnuté spojky(zvyk v ČR u dřívějších škodovek,kdy byly husté oleje apod.)Méně se tak zatěžují axiální ložiska.Olej je taktéž kvalitní.
<
Přejít na standardní verzi stránky »