Zavřít recenzi

Nissan Sunny n 13

“Starší sympaťák.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 1,6i (12 V) 
  • Stav km při koupi: 64 000 km 
  • Stav km nyní: 70 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.2
Asi jako každý mladý kluk i já jsem chtěl nějaké auto do začátku. Nic extrémně drahého, ale aby to trochu jelo, vypadalo a i to pohodlí na cesty tam bylo. Když už jsem našel nějaký vůz, tak po shlédnutí jsem zjistil že v cenové kategorii kolem 20 tisíc kč jsou všechny vozy v katastrofálním stavu a na druhou stranu dávat peníze za Favorita a podobné nezdařené kousky, co vydrží jen pár měsíců a pak shnije se mi taky nechtělo.

Po nějaké době jsem narazil na bazarový Nissan Sunny (hranatý model n13) a bylo uvedeno že je v perfektním stavu. Skutečně to tak bylo, vůz měl najeto něco kolem 64 000 km, byl neporovnatelně živější s motorem 1,6, než třeba česká Felicie 1,6 a komfort je celkem také na slušné úrovni. Líbilo se mi taky to, že je to 3dvéřový model, tedy nic extra velkého, ale přesto zavazadlový prostor je vcelku na slušné úrovni. Komfort pro cestující si také zaslouží pochvalu.

Kupoval jsem auto s tím, že je výfuk už semtam značně rezavý a že bude potřeba ho nějak spravit, což vyřešilo zakoupení zcela nového se sportovním tlumičem. Auto jsem koupil se zcela novou spojkou a tlumiči a další opravy ani po té době nejsou nutné, pouze běžná údržba, takže nyní přijde asi na řadu nové obutí. Auto je spolehlivé, živé, v zatáčkách celkem slušně sedí, a člověk si na něj dobře a rychle zvyká. Asi jediná nevýhoda těchto starších japonců je pouze to, že pokud necháte někde odlouplý lak, nebo auto zanetbáte, začne se rozšiřovat koroze, ovšem ne v takové míře, jako je tomu třeba u již zmiňovanému Škodě Favorit. Určitě by přišel i vhod posilovač řízení na takové auto, ale i bez něj je jízda vcelku dobře zvladatelná ( s vyjímkou parkování ve městě).

Řazení si zaslouží určitě velkou pochvalu, i po těch letech řadí dobře v porovnání s vozy jiných značek a mnohdy i novějšími. Zkrátka tento vůz poslouží pro mladé ale i starší zkušenější řidiče, jako lepší alternativa ke škodě Felicii (1,6), s tou vyjímkou, že Nissan je ještě rychlejší, pohodlnější, bezpečnější, netrpí v takové míře na korozi a pořídíte ho za zlomek ceny z Felicie. A kdo říká, že české je české a že opravy jsou na tohoto Japonce dražší, tak je zcela na omylu. pro představu blatník se dá pořídit asi za 600 kč, blinkr 200 kč....

S NISSANEM ZATÍM SPOKOJENOST

Závady a opravy na autě

Žádné poruchy, které by znemožnili vozu jízdu nikdy nenastali, pouze běžná údržba, jako u každého bazarového vozu:

- nový výfuk (zakoupen laděný, protože ten starý už byl rezavý)

- nové svíčky

- nový přední blinkr (ten původní byl prasklý)
<
Přejít na standardní verzi stránky »