Zavřít recenzi

Trabant 601 s

“Když ho miluješ není co řešit.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 595 ccm/ dvoudobý 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 60 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 6.4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 5.4
Tuto recenzi prosím berte s rezervou....jsem majitelem a zároveň fandou...je to koníček na plný úvazek.

Výhody :
relativně nízké provozní náklady,nejnižší sazba ručení,chlazení vzduchem (žádný fridex),náklad navíc olej.,perfektní zimní starty,díky pneu 145/80 ovladatelný na sněhu,nízká hmotnost (dá se tlačit i dokopce-v závislosti na fyzické zdatnosti majitele) Přesné řazení díky jednoduchému převodu.Strmé a přesné řízení.Stabilní tvrdší podvozek.Dvě osoby 185cm se vejdou.Na svoji třídu velký zavazadelník se špatným přístupem.
Na svoji dobu a zastaralou konstrukci překvapivý crashtest http://www.youtube.com/watch?v=oF4phDLfGF4

Nevýhody:
pověst mezi ostatními řidiči,malá nádrž (26 l),dnes už dražší ND: kliková hřídel 7tisíc,nové zadní rameno 3500,- Sportovní výfuk (jiný předřadný tlumič a mezitrubka) 80 euro (zhruba 2500,- i s poštovným)

Trabanta jsme měli od r. 1979....to auto jsem si odmalička zamiloval..byl to rodinný mazel,při prodeji v r.1998 měl 55tisíc najeto...na škole jsem zvažoval jaké auto pořídit Favorit,Golf apod stál v té době 40-80 tisíc... Trabant v dobrém stavu 10-20 tisíc.Prvního jsem koupil u Jablonce nad Nisou..po problémech s přihlášením jsem za 3 tisíce koupil v Litvínově velmi zachovalý kousek z roku 1983 se zadřeným motorem,vyměnil jsem motor a schoval si ND z rozebraného auta.Vydržel mi zhruba rok,měl starší typ nápravy s homokin.klouby náchylnými na utržení.Přes fanklub jsem ho prodal a od kamaráda kterého jsem Trabi šílenstvím nakazil koupil auto z r. 1989 po důchodci.Auto téměř nejeté,plná garáž nových ND (kompletní čepy,pouzdra,válečky,obložení,lamely,pneu atd).

Výhledově jsem s ním počítal jako s autem na srazy a občasné ježdění...ale skončila škola,z brigády se stalo zaměstnání,díky mojí nezávislosti a mobilitě mi bylo nejdřív určeno dojíždění do K.Varů ....a Trabík začal poprvé vydělávat,díky cestovním náhradám,potom dojížděl Ostrov n/O,Ústí n/L,Děčín a Prahu.Z auta na občasné ježdění se stal služební vůz který má roční nájezd přes 40tisíc km
Někdo může namítnout nízký komfort cestování a delší čas na cestě.V autě si na pohodlí nestěžuju (zvykl jsem si) a čas? Chomutov - Praha 1hod 10 minut při dodržování rychlosti v obci.

Sečteno a podtrženo....občasné poruchy jsou daní za denodenní provoz.Na auto staré 18 let s nájezdem 40tisíc ročně je to solidní spolehlivost.
Výše investic mě takřka nezajímá, každý kilometr mám zaplacený částkou 3,80Kč čistého,z toho je část na samotnou údržbu a další část šla na koupi auta z NDR Wartburg 1.3 43kW - který momentálně prochází rekonstrukcí.

Závady a opravy na autě

Auto je 18 let staré,něco by se našlo:

Koroze výfuku - výměna celého potrubí
Brzdové válečky,obložení
Výměna ložisek zadních kol
po zhruba 30 tisících co jsem najel já,odešel motor (původní od bývalého majitele),zakoupen repas.
Auto v denodenním provozu Chomutov - K.Vary,Ostrov,Ústí n/L Děčín a nyní Praha
ve 49000 zadřen repasovaný motor,výměna na odpočivadle rychlostní silnice R7 (cena 1000Kč i s dopravou na místo)
Motor má nalisována nová kliková ložiska,tichý..spotřeba nad 6l při rych. 100-110 km/h
Prasklý klínový řemen
Ucpaný ventil plovákové komory karburátoru -- tímto děkuji firmě Benzina a.s. jmenovitě filiálce Nová Paka

Pravidelné úkony:
Výměna filtru,svíček,kontrola brzd.kapaliny,promazávání řízení a poloos.
<
Přejít na standardní verzi stránky »