Zavřít recenzi

Renault R19 16v

“Pěkný,výkoný,drahé díly,srdcovka.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1991 
  • Typ motoru: 1764 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 5.6
Zkušenosti z Renckem ? Když nepočítám ty sumy za náhradní díly ( zrovna před měsícem jsem musel měnit zadní nápravu-2 prasklé torxky) tak na silnici si to člověk prostě užívá - když chce tak předjede většinu aut (obvzláště do kopce je to lahoda) a jak už jsem psal , tak auto je jak přilepený.

Ložiska - achilova pata renaultů , zvlášt u 16v.Já jsem je měnil asi osmkrát ( vyměníte jedno a za chvíli můžete měnit další) i když je pravda že hodně záleží na tom kdo a hlavně jak vám je tam nalisuje. Taky se mi stalo že mi jedno ložo vydrželo pouze 13 000 km. Brzdy - docela spolehlivé a ABS také. Jen mi nikdo kdo má jiné auto s ABS nechtěl věřit že při dupnutí na brzdu , ABS "nekope" do pedálu.

A pozor ! jedna hodně důležitá věc - pod nádržkou s brzdovkou je čerpadýlko na brzdový okruh. To kdyby přestalo makat ( projeví se to tím , že se rosvítí brzdová a ABS kontrolka současně) , tak budete po pár kilometrech koukat (jako já :-) jak vejr , a divit se že máte pedál až na podlaze a Renckovi se nechce ani trochu přibrzdit , natož zastavit.

Můžu říct že kdyby se vám to někdy ve stodvaceti kilometrový rychlosti z prudkýho kopce stalo , garantuju vám že se začnete modlit , a podřazoval takovou rychlostí , že by Shumacher zblednul závistí. Jestli máte někdo jinou zkušenost , nejen co se týká ABS budu rád když se ozvete.

Závady a opravy na autě

Co se týče 16 ventilu , tak se Renaltu povedl jeden z nejlepších motorů vůbec ( tu trošku větší spotřebu oleje mu rádi odpustíme ). Velký výkon , příznivá spotřeba (na dálku 6,5-8l) a celkově výborná odolnost motoru. Horší už je to se spolehlivostí a náhradními díly , které jsou nesmyslně předražené ( čidlo ABS 5500 kč , silenblok zadní nápravy 4700kč atd.).Pokud tohle překousnete Rencek se vám odvděčí dost dobrými jízdními vlastnostmi - v zatáčkách sedí jak přibitý ( ještě líp když máte pod koly dvoucentimetrový podložky :-) a od 4500 otáček je akcelerace přímo parádní - škoda jen malého kroutícího momentu ( holt vysokootáčkový motor) díky kterému v nízkých otáčkách nemá moc chuti do života.
<
Přejít na standardní verzi stránky »