Zavřít recenzi

Chrysler LHS

“Hodně muziky za málo peněz.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 3,5 
  • Stav km při koupi: 180 000 km 
  • Stav km nyní: 195 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 12,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Jde o téměř 5,3m dlouhou limuzínu, takže o pohodlí a prostor nemusíte mít obavy. Podle mého názoru je model 99+ trošičku blíže požadavkům Evropana. Jeho řízení je přesnější a pérování tvrdší. Myslím tím ve srovnání s modelem 94-96, který mi připadá komfortnější a tišší, ale za cenu jízdních vlastností. Ve srovnání třeba s BMW jde stále o velký Americký pohodlný křižník s horšími závodními ambicemi. Ale to od něj nikdo nečeká. Jízda je velmi klidná, tichá a pohodlná, řazení sametové a motor začne krásně zpívat až od 3000 ot.

Takže při běžné jízdě kdy při 90km/h točí cca 1600 ot. o něm prakticky nevíte. Až při pořádném sešlápnutí plynu se ozve až sportovní ryk 253 koňového šestiválce do V a akcelerace vás zatlačí do sedaček. V závislosti na stylu jízdy se přizpůsobuje i řazení převodovky a zastávky u benzínové stanice. Model 99+ je o dost žíznivější než starší model, ale to je vzhledem k jeho o víc jak 50 koní většímu výkonu při zachování objemu pochopitelné. S modelem 94-96 není problém jezdit s průměrem kolem 10ti litrů (můj dálkový rekord je 7,2 při cca 80-90km/h za kamionem). Tento model si řekne cca o 11-13 litrů/100km.

Což mi vzhledem k pořizovací ceně, výbavě, pohodlí a vůbec třídě vozu připadá přijatelné. Evropana v podobné konfiguraci bych za tyto peníze rozhodně nenašel. Tudíž mi nevadí dát ušetřený peníz za trošku vyšší spotřebu benzínu, ale s vědomím, že si "jezdím jako král" :-). Výbava je základní což znamená vše v elektrice, vyhřívaná kožená el. nastavitelná sedadla, vyhříváni př. skla a zp. zrcátek, aut. klima, aut. převodovka, antiprokluz, palubní počítač, digitální kompas, zabudovaný dálkový ovladač až pro tři zařízení (brána, vrata do garáže a garážová vrata u milenky :-) ), automat na světla, el. zástrčka na noční vyhřívání motoru a interiéru v zimě (ale na 110V :-( ), audio Infiniti s 11ti reproduktory a další vychytávky.

S vozem jsem zatím velmi spokojen a pokud uvažujete o koupi můžu jen doporučit. Svými neotřelými tvary budí pozornost i přes jeho stáří a to platí jak pro model 99+ tak i pro 94-96. Už to sice není ta Americká klasika, ale stále ještě patří k těm kouskům, které "mají něco do sebe".
Než se dostanu k 300C chtěl bych si ještě ochutnat Chevrolet Impala SS 94-96. Ale to budu muset být ještě hoooodně hodin v práci.

Přidám i fotku, ale jen ilustrační. Nechce se mi jít ven a fotit neumyté auto :-) .

Rýpalům tzv. TéDéIčkařům se za recenzi předem omlouvám a uznávám, že mě v zatáčkách možná dáte (no i když nevim nevim) a že vám to žere míň a to se nebavím o vysoké pojistce. Prostě nestojím nohama na zemi a tato srdcovka mi zatemnila mozek takže nemůžu racionálně přemýšlet. :-)))

Závady a opravy na autě

Rok nikdo nezapnul klimatizaci takže "foukla" kolem hřídele kompresoru (tak mi to bylo řečeno). Stačilo naplnit, začít používat a vše je OK.

Budu se muset podívat na nápravy a vyměnit některé gumové části. Trochu tluče na nerovnostech. To je krása US vozů. Stačí vyměnit několik gumových dílů za pár švestek a vše je opět OK. Kovové části jako čepy, ramena apd. odchází až jako poslední možnost jak upozornit majitele, že se o auto musí také starat.

Čeká mě výměna tlumičů.

U modelů do roku 97 celkem pravidelně odchází snímač polohy kliky (měl jsem už tři a vždy odešel, ale je to spíš stářím než najetými km). Pokud vám vaše US libůstka zahřátá nestartuje, jděte po tomto čidle event. po čidle na vačce. Zde zatím drží. Motor i převodovka jede dobře. Rozvody byly údajně měněny tak s nimi ještě počkám (i když praskne řemen, motor se nepotká!!!).

Elektroinstalace je v pořádku což až tak neplatí u modelů do roku 98. Ale i tam většinu problémů řeší vyčištění kontaktů (každopádně jsem ve střehu i u tohoto modelu :-)).

Co se mi velmi líbí je diagnostika. Už model 94-97 (nevím jak předchozí model) v sobě obsahuje řídící jednotku tzv. BCM (body control module), která vám dokáže vyblikáním kontrolky "check motor" sdělit číselný kód, který odpovídá asi cca 40ti možným poruchám, které dokáže odhalit. U modelu 99+ vám BCM dokonce ukáže přesný kód na displeji (je to podle mezinárodní normy, takže např. P1120 znamená chybu v obvodu snímače polohy pedálu a platí třeba i pro BMW) a obsahuje až 10 000 možných závad. Tohle umí většina US vozů a u Chrysleru se aktivuje 3 nebo 5ti násobným (podle modelu) přepnutím zapalování z polohy 1 na 2 (startování je až poloha 3).

Mám k oběma modelům veškerou dokumentaci včetně servisních manuálů a el. schémat. Taky hromadu zkušeností, takže pokud máte někdo problém se svým miláčkem, neváhejte a pište na mail. Pokud budu schopen, rád pomůžu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »