Zavřít recenzi

Peugeot 309 GRD 1.9D

“Jde na svou dobu o skvělý vůz.”
  • Rok výroby: 1991 
  • Typ motoru: 1905ccm 
  • Stav km při koupi: 190 000 km 
  • Stav km nyní: 270 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 4.7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.6
Závady na mém voze odpovídají stáří auta a počtu ujetých km.
Dle mého názoru je 309 -ka velmi povedený vůz,který měl ve své době jeden z nejlepšich naftových motorů.

Spotřeba kolem 5l nafty i v zimním období je obdivuhodná.
Při dálkové jízdě do Chorvadska i 4l na 100km.

Nástupce 309ky 306ka kterou jsem vlastnil s motorem 1.9 d ve zrychlení "nemá"na 309ku! Je totiž o 200kg těžší a i spotřeba je o litr vyšší.
S 309kou jsem velmi spokojen.Auto dojezdím, jsem zvědavý jestli motor vydrží půl mega.

Mnoho mechaniků říká,že při pravidelné výměně kvalitního oleje natočí i víc!
Myslím,že problém v CZ je prachbídná údržba.Při poctivé údržbě by auta vydržela mnohem víc!

Mého peugeotka bych nevyměnil v žádném případě za jinou značku.
Hodně mechaniků říká, že nové modely peugetů již absolutně "nemají"na ty staré modely.

Závady a opravy na autě

Při koupi tohoto vozu, jsem nevyměnil kladky rozvodů.V zimě při -20°C mi "spadla!"kladka a "potkal"se motor!Oprava mě stala 20tisíc! Dále jsem měnil shnilý chladič.

Auto bylo zanedbané,následovaly vyměny kuláků,tlumičů,oprava převodky řízení a "rozhybání"zaseklého tachometru.

Zadní torzní náprava začala vrzat.Vše vyřešily namontované maznice.

Prahy jsou shnilé a zadní díl výfuku včetne spodku kufru taktéž.

Dosti problematické jsou zadní bubnové brzdy,které zarezají.
<
Přejít na standardní verzi stránky »