Zavřít recenzi

Mitsubishi Galant GLX

“Super kára za babku.”
  • Rok výroby: 1986 
  • Typ motoru: 1.8 Turbodiesel 
  • Stav km při koupi: 174 000 km 
  • Stav km nyní: 200 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.8
Auto vás rozmazlí svým pohodlím, člověk se doslova zavrtá do měkké, výškově stavitelné sedačky. O posezení vzadu ani nemluvě, více místa a komfortu bych těžko hledal.

Galantu je nejlépe na dálnici, zkrátka cestovní expres za slušný peníz s relativně nízkou spotřebou nafty a na svou dobu poměrně pružným agregátem. Papírových 60kW kupodivu stačí tento koráb docela svižně rozhýbat. Od 2000ot/min je znatelný zátah turba, který polevuje až někde za hranicí 4000ot. Tak vysoko ale nemá cenu motor vytáčet, jednak kvůli spořebě a hlavně ohleduplnost k tomuto letitému agregátu je na místě. Osvědčí se dlouhou životností a spolehlivostí.

Přítomnost tempomatu zpříjemňuje dlouhé cesty. Nechybí příjemné detaily jako loketní opěrka - otvíratelná jako přihrádka, osvětlená schránka před spolujezdcem, osvětlení kufru, kontrolka vody v ostřikovačích, otvíratelný průchod v zadních sedadlech např. na lyže, otvírání kufru a nádrže z místa řidiče, atd. Velikost místa pro zavazadla je oproti konkurenci obrovská.

Osobně s tímto autem jezdím do 140km/h, kdy motor točí cca 3200ot. Nad tuto hranici lineárně roste spotřeba, pod ní si naopak řekne průměrně o 6l/100km.

Kdybych měl řešit stejné problémy s převodovkou u jiného auta této cenové hladiny, už by bylo dávno prodáno na díly. Vyjímečnost tohoto Japonce mě nutila nevzdat ten boj. Nyní jsem rád, že jsem nepodlehl a nekoupil něco jiného:-)

Závady a opravy na autě

Krátce po koupi vypadla jedna brzdová destička. Váleček který ji posouvá tím pádem prorazil kotouč a kouslo se LP kolo. Naštěstí jen při parkování. Myslím ale, že závada byla zaviněna nedostatečným zajištěním nových destiček při montáži - někdy u pův.majitele.

Při 185000km porucha převodovky - po rozebrání zjištěno vysypané ložisko uvnitř. Výměna celé skříně + výměna ložiska v původní převodovce (tím pádem byla jako náhradní). Celkem 3000,-

Po pár týdnech opět nešlo řadit, zjištěny rozlámané pružiny na spojkové lamele. Nová lamela (1500,-)

Po několika dnech porucha převodovky - vytekl za jízdy olej. Dodnes nevím kudy. Namontována pův. přev. s novým ložiskem. To vydrželo asi 100km a zase v háji.

Koupena nová skříň - originální, odzkoušená. (2000,-) Zatím jezdí takže začarovaný kruh s převodovkama je doufám u konce.

Až na tyto trable (převodovku a spojku dokážu vyndat snad i naslepo:-)) je auto bez poruchy. Toto přisuzuji náhodě, nikdo s tímto modelem Galanta neměl takový problém.
<
Přejít na standardní verzi stránky »