Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto vás rozmazlí svým pohodlím, člověk se doslova zavrtá do měkké, výškově stavitelné sedačky. O posezení vzadu ani nemluvě, více místa a komfortu bych těžko hledal.
Galantu je nejlépe na dálnici, zkrátka cestovní expres za slušný peníz s relativně nízkou spotřebou nafty a na svou dobu poměrně pružným agregátem. Papírových 60kW kupodivu stačí tento koráb docela svižně rozhýbat. Od 2000ot/min je znatelný zátah turba, který polevuje až někde za hranicí 4000ot. Tak vysoko ale nemá cenu motor vytáčet, jednak kvůli spořebě a hlavně ohleduplnost k tomuto letitému agregátu je na místě. Osvědčí se dlouhou životností a spolehlivostí.
Přítomnost tempomatu zpříjemňuje dlouhé cesty. Nechybí příjemné detaily jako loketní opěrka - otvíratelná jako přihrádka, osvětlená schránka před spolujezdcem, osvětlení kufru, kontrolka vody v ostřikovačích, otvíratelný průchod v zadních sedadlech např. na lyže, otvírání kufru a nádrže z místa řidiče, atd. Velikost místa pro zavazadla je oproti konkurenci obrovská.
Osobně s tímto autem jezdím do 140km/h, kdy motor točí cca 3200ot. Nad tuto hranici lineárně roste spotřeba, pod ní si naopak řekne průměrně o 6l/100km.
Kdybych měl řešit stejné problémy s převodovkou u jiného auta této cenové hladiny, už by bylo dávno prodáno na díly. Vyjímečnost tohoto Japonce mě nutila nevzdat ten boj. Nyní jsem rád, že jsem nepodlehl a nekoupil něco jiného:-)