Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto se jeví zatím dobře. Jeho cena samozřejmě limituje výbavu, zpracování komponent a celkové provedení. Je to v podstatě taková trošku přizdobená plechovka, která má ale pár vychytaných věcí (střešní hagusy, líbivý interiér - až na sedadla, vyšší světlou výšku, kompaktní rozměry aj.).
Pořídil jsem záměrně čtyřkolku, protože jsem ještě donedávna býval zarytým offroaďákem a na jiný auta než na 4x4 nedám stále dopustit, auta s 2WD mi příjdou v jistých situacích dost handycapovaná. Nutno připustit, že ani tento Ignis není pravou čtyřkolkou, viskozní spojka, která de-facto přerušuje kardan vedoucí k zadní pevné nápravě (který by se jinak točil stále, jestli jsem to správně pochopil), se spíná jen když to sama uzná za vhodné, resp. tehdy když se přední kola začnou prokluzovat. Je to stejné jako na Octavia 4x4. Pohon 4x4 jsem, jak se patří, otestoval, ale o tom až níže.
Na Ignisu mě asi nejvíc dostala ta tuhá zadní náprava. Doposud jsem jezdil v autech co měla obě nápravy tuhé (samurai, patrol), takže u Ignisu jsem rád alespoň za tu jednu. Nějak to ve mě evokuje větší odolnost, což samozřejmě nemusí být u tohoto vozu pravda.
Test 4x4:
Hned druhý den, co jsem měl toto vozítko, jsem ho protáhl polníma a lesníma cestama, kde jsem před tím jezdil s patrolem a před tím i se samuraiem. Nejsou tam žádné brutállní výmoly apod., ale je tam jedno pěkné stoupání, lehce do zatáčky a jelikož bylo po dešti, tak bylo i pěkně rozblácené. Na tomto stoupání měly moje předchozí offroady menší problémy, hlavně patrol, který je o poznání těžší, tak si docela zahrabal, než se mu podařilo vysoukat se nahoru (a to i na pneu BFG Mud Terrain). Ignis vyjel na 4. pokus na letních pneu. Hned jak se začaly prokluzovat přední, tak se přidaly i zadní kola. Autu jsem musel neustále nakládat a nepolevit, kola hrabala všechny 4. Byla cítit spojka (ta viskózní) lehkou spáleninou. Patrně tím jak byla nová, po čase se z ní ale novota vypálila a už to není cítit. Tímto testem mě Ignis docela nadchnul. S lepšími pneu by mělo poměrně dobré ambice na zdolávání kopců a to jak na blátě tak i na sněhu (i to bude potřeba ještě vyzkoušet).
Nutno dodat, že s tímto autem je potřeba jezdit v terénu pomalu, jelikož na to není stavěno. Jako poměrně zranitelnou částí mi příjde olejový filtr, který vyloženě čouhá z pod motoru, a stejně tak koleno výfuku, které si říká o pěknou ránu. Kola drží na 4 šroubech a jejich zavěšení - především přední vzpěry, by nemusely vydržet projíždění kdejakých děr.
Na dálnici dosáhne auto s přehledem 160 km/h, ale já osobně nerad závodím a navíc to podle aktuální spotřeby docela žere.
Ještě poznámka ke světlu v kabině. Jeho nevýhoda je, že se skutečně nedá vypnout, jsou li otevřené dveře nebo kufr. Dá se ale poměrně dobře odklopit ten průhledný plastový kryt a do něj by se dal namontovat drobný spínač, který by přerušoval kontakt k žárovičce. Až seženu spínač, který by se hodil k interiéru, tak se do toho pustím.