Zavřít recenzi

Renault Megane Grandtour 1.5 dci 78kw N1

“Super šetřílek.”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 1.5 dci 78kw 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 3 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 4.7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Zdravím všechny, dovolil jsem si sem napsat ani ne tak recenzi, jako spíše popis nového vozu v naší firmě. Jedná se o nový vůz Renault Megane Grandtour 1.5 dcí 78 Kw a 6 rychlostní manuální převodovkou.

Touto "recenzí" bych rád popsal své pocity. Auto se ještě nedá hodnotit co se týče vad (samozřejmě zatím žádné nejsou) a počítám, že tuto recenzi v budoucnu aktualizuji.

Automobil mě velmi mile překvapil a to i přesto, že jsem vlastnil již několik aut od malých až po stření střídu nejnovějšího Nissan Primera 2.0.

Jako největší pozitivum auta hodnotím motor, má slušný zátah a je velmi tichý, při běžných rychlostech je problém rozpoznat diesel pod kapotou. Odhlučnění je mnohem lepší než ve Fabii a Octavii I (1.6 MPI), s Nissan Primerou je na podobné úrovni, což je velmi pozitivní (cena Nissanu se pohybovala 900 000 a jedná se kultivovaný benzínový motor). A pozor, co se týče spotřeby, tak mám průměr za ujetých 3 000 km 4,7 litru na 100 km ! V poměru 1/3 města, 1/3 dálnic a 1/3 na okresních silnicích.

300 km úsek po D1 (jel jsem do 140 km/ h) ukázal výslednou spotřebu 4,9 l! Což je fantastické. A to vše při velmi solidní dynamice vozu s plně naloženým autem (3 dospělý, 1 dítě a plný kufr). Asi nejlpe se auto cítí na okreskách.

Co se týče servisních prohlídek, tak je servisní interval stanoven na 30 000 km, což v kombinaci s průměrnou spotřebou a nízkou kubaturou dělá adepta na velmi auto s velmi nízkými provozními náklady, což ocení jak podnikatel, tak rodina.

Dále bych vyzdyhl velmi slušný zavazadlový prostor srovnatelní s Octavií I v Combi.

Automobil disponuje 6ti rychlostní manuální převodovkou s velmi přesným řazením.

Velmi bych chtěl pochválit kvalitní sedadla - přední jsou příjemě výrazně tvarovaná a užší, tak, že člověka sedadla pěkně pohltí. Sedadla tak oddalují únavu při delších tratích. Zadní sedadla jsou měkčí, ale pohodlná.

Zatím nejvíce vnímanou nevýhodou je podvozek, i když se nejedná o nevýhodu, ale o zvyk. Podvozek se citelěji naklání, ale mám velmi těžkou pozici pro srovnání, jelikož předchozí vozidlo mělo pneumatiky s šířkou 225 a stabilizaci podvozku ESP, takže nebyl problém projíždět zatáčky ve vysoké rychlosti a vůbec dostat auto do krizové situace. Zkrátka, podvozek je u Renaultu houpavější a neberu to jako nevýhodu, ale fakt, že se jedná o rodinnější automobil pro pohodlnou jízdu a tomu je potřeba přizpůsobit jízdu.

Jelikož je auto firemní, tak je vybaveno přepážkou na N1. Upevnění je dobré a ničemu nevadí, nic nevrže.

Co se týče přístrojové desky a materiálu, tak hlavní část palubní desky je z měkčeného plastu. Z tvrdého plastu pak je středová část, kde jsou umístěny ovladače klimatizace, rádio apod. Tato část je pak nejméně vydařená a dílensky by mohla být také lépe zpracována, ale nic nevrže a funkci plní, takže jde jen o subjektivní pocit. Podsvícení přístrojů je moderní v bílém provedení, což je oproti modré, zelené a oranžové velmi příjemné. Taktéž si pochvalu zaslouží čalunění dveří, což je příjemné, když si chcete např. odložit ruku a tím pádem se neopíráte o plast.

V autě je dostatek odkládacích ploch, jen mi chybí plocha pro odložení velké PET láhve, škoda.

Co se týče prostoru, tak toho je opravdu dostatek. Měřím 180 cm a velmi pohodlně s dostatkem místa se posadím sám za sebe, zde není co vytknout.

Shrnuto a podtrženo, jsem s autem spokojen a věřím, že nadál budu. Tuto recenzi jsem chtěl napsat jako reakci na některé negativní recenze, které mě velmi vystrašily po objednání auta a měl jsem velký strach. Auto budu nadále sledovat - ujedu cca 40 tisíc km ročně a za rok budu bilancovat. Případné zájemce můžu uklidnit, že se jedná o moderní vůz a stejně tak jako u jiných automobilek to jen nechce narazit na páteční kus. Co se týče kvality auta, myslím, že Renault vychytal za tu dobu, co je tento model v prodeji spoustu chyb a mělo by se jednat o spolehlivé auto, které svojí cenou vs. užitné vlastnosti nemá konkurenci.

Pořizovací cena 459 000,- s DPH, což je 371 000,- kč bez DPH. Pokud si sečtu zavazadlový prostor, výkon motoru, jeho spotřebu a dlouhé servisní intervaly, tak řadím tento vůz na adepta číslo 1 pro firmy a rodiny, které rády cestují.

Žádám všechny, aby se zdržely komentářů, že jsem s autem najel zatím jen 3 000 km - nemá ještě ani SPZ a nejedná se o recenzi jako spíše dojmy z nově zajížděného auta.

Závady a opravy na autě

Auto je nové a zatím se nevyskytly poruchy.
<
Přejít na standardní verzi stránky »