Zavřít recenzi

Škoda Forman 135 GLX

“Spolehlivý a nenáročný vůz, jen ta koroze .”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1,3 BMM 40kW 
  • Stav km při koupi: 98 000 km 
  • Stav km nyní: 126 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 7.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.2
Formana jsem koupil v březnu 2004 od kamaráda, byl jsem 4. majitel . Auto bylo přitažené z NSR, poté ho měl důchodce a pak 2 roky kamarád . Jednalo se o udržovaný vůz po nekuřácích, cena za kterou jsem ho koupil, byla sice vyšší než stejné ročníky v bazarech, ale já věděl do čeho jdu, bylo to 68 000 kč . Forman byl bohužel vybaven motorem s jednobodovým vstřikem BMM s výkonem 40kW pro kombi naprosto nedostačujícím, být tam 50kW, tak je spokojenost absolutní . Je jasné že Forman není žádný sprinter, ale pokud se rozhýbá a má dost času, tak peláší celkem slušně . Maximálku jsem dal 160 km/h .

Je to lenoch na rozjezdy a musí se vytáčet, ale i tak má velmi mizernou dynamiku . Nejlépe se cítí mezi 3000 - 4000 ot / min, další trápení už nevede ke zvýšení rychlosti, ale jen hluku v kabině a spotřeby . Ohledně spotřeby si vedu podrobné zápisky a mám roční průměr 7,52 l / 100 km . Najedu ročně něco mezi 8000 - 10000 km a to hlavně couračky do 10 km a v tom je kámen úrazu, co se spotřeby týče. Krátké vzdálenosti jsou hrob pro jaké koli auto ve spotřebě, ale že si bude 1,3jka brát 8,5 l / 100 km, to jsem nečekal .

Pokud jedu větší vzdálenosti Praha, nebo Č. Budějovice ( 300, respektive 460 km bráno tam i zpět, tedy dohromady :) jezdím kolem 7 l . Rekord jsem měl na Slovensko a zpět, 900 km a průměr 6,2 l / 100 km - nikde jsem nepřekračoval rychlostní limity a zbytečně motor nevytáčel , prostě jsem to chtěl zkusit .
Jinak auto má pravidelnou údržbu - Olej včetně filtrů, svíčky, zapalovací kabely , dutiny + nátěr spodku . Po koupi jsem nechal vyměnit rozvody a komplet náplně včetně brzdovky a zadní ložiska kus za 250 kč.

Před měsícem nové brzd. kotouče + destičky + brzdovka + prsátka vzadu = 2000 kč
Urazil jsem přírubu mezi svody od motoru a katalyzátorem = nový pár svodů s přírubou za 950 kč

Nebýt koroze (spodní lem okna na 5-tých dveřích ) a spodek dveří u spolujezdce a PP blatníku je to super kára .
Zkrátka a dobře je to absolutně spolehlivý auto s perfektně dostupným servisem a naprosto směšnýma cenama náhr. dílů .Občas se sice ozve nějaký to zadrnčení, či zavrzání z palubky, ale to je poplatný době.

Závady a opravy na autě

Zhruba 2 měsíce po koupi vozu jsem musel vyndat a kompletně přepájet pojistkovou skříň ( plošný spoje ), protože to byl samý studeňák a relátka si dělala co chtěla .

Po roce odešel alternátor - výměna za repas v neautorizovném servisu = 600 kč od té doby bez jakékoli závady.

Teď se mi zdá že spojka už prokluzuje, ale výměna odpovídá kilometrům .
<
Přejít na standardní verzi stránky »