Zavřít recenzi

Toyota Celica 2.0GTi 16V

“Maximální spokojenost, neměnila bych za nic!”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 2.0GTi16V 3SGE 
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 200 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.8
Celicu jsem sice koupila v zanedbaném stavu, ale i přes to si ji nemůžu vynachválit. Nejvíce mě uspokojuje její maximální stabilita a přesnost na vozovce.

Po vzhledové stránce je již v sérii dokonalá. Motor je propracovaný a láká k dalším úpravám, ikdyž i bez nich si majitel jistě užije hodně sportovní jízdu. Troufám si říct, že se většina nových aut může ještě Celicy obávat.

Vlastním jednu z nejstarších a myslím že i nejdražších Celic v Republice, neměnila bych, ikdyž za investované peníze, (což do dnešního dne činí cca 400tis.) jak každý říká, jsem mohla mít lepší kočár, pro mě je právě ta má Celda tím nej kočárem a toho, že jsem ji koupila, nelituji!!!

Závady a opravy na autě

Auto jsem koupila z autobazaru, na první pohled a kontrolu důležitých věcí vypadalo vpořádku, jak se ale časem ukázalo, opak byl pravdou. Na vině není auto, ale předchozí majitelé.

V první řadě přišla výměna tlumičů, zachovala jsem originalitu a šla do prvovýrobních plynových Kayab, následovaly silentbloky zadních příčných ramen, které jsem ovšem nesehnala, tudíž jsem pořídila ramena komplet nové, každá strana má 2 páry.

Dále výměna chladiče, termostatu, komplet rozvodá, svíčkových kabelů, svíček NGK platinum, víčko rozdělovače, palec, cívka, nové čidlo teploty chladící kapaliny, atd. - samozřejmě vše originál.

Chvíli na to odešel startér, takže následovala repase. 3 měsíce po koupi se začaly projevovat i nedostatky na karoserie, pořídily se nová světla, blatníky, přední nárazník, kapota, komplet podběhy, levé i pravé dveře. Jak už to na starších autech bývá za nedlouho se začal ozývat i výfuk, tudíž nový vlnovec, nový první díl výfuku, trubky a svařit nový.

Následovala výměna motoru, protože jak se ukázalo předchozí majitelé si užívali výkonu naplno, ale bez nutné péče. Koupě jetého motoru, jeho následná "lehká GO" Když už se dalo auto v základu do kupy, začalo se vylepšovat, brzdy z GT4 verze, kola z GT4 verze, nový kabát s polepy, závodní rám, odlehčení, etc. Začátkem příštího roku se připravuje přestavba motoru, turbo CT26, celokovové těsnění hlavy válců, kované ojnice, vstřiky z GT4 verze, palivové čerpadlo Wallbro, intake, exhaust, intercooler, budíky, olejový chladič, atd.
<
Přejít na standardní verzi stránky »