Zavřít recenzi

Renault Megane GRANDTOUR

“Dobrý rodinný kombík s nízkou spotřebou.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1461/turbodiesel 
  • Stav km při koupi: 28 000 km 
  • Stav km nyní: 30 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 4,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.4
Potřeboval jsem rodinného kombíka se zavazadelníkem, do kterého se pohodlně vejde dětský kočárek a zbyde místo na nějakou tu další nákupní tašku. Limitující pro mne byla cena něco málo nad 300 tisíc. Po dlouhém zvažování mezi Škoda Octavia combi a Peugot 307 combi jsem se nakonec rozhodl pro Renault Megane Grandtour.

Ocenil jse předeším bohatou výbavu a reletivně nízkou cenu. Megan je ve výbavě Authentique Pack. Popis této výbavy jsem sice nikde oficiálně v cenících Renaultu nenašel, ale jinak informací na webu je dost. Z nabízených možností jsem si vytipoval dva prodejce Praha Zličín a Renault Brno. Oba nabízejí dovoz těchto vozů z Německa po prvním majiteli (v mém případě referenční vozidlo Siemens) s relativně nízkým počtem najetých kilometrů a výše zmiňovanou výbavou. Protože obě nabídky byly rovnocenné (i cennově), nakonec jsem se rozhodl pro Renault Brno (dávají 2 roky záruky na ojeté auta, nerovná se záruce na nové vozy).

Proč Megane GrandTour:

1) Auto svým obsahem mělo téměř stejný objem jako Golf II. s kterým jsem jezdil naposledy - stená cena povinného ručení : - )

2) relativně stejná spotřeba (4 - 5 L)

3) prostorné auto s velkým zavazadelníkem (sice menší než Škoda Octavia combi, ale stále dostačující)

4) Cena "ojetiny" za tuto cenu bych asi nikdy Octavii combi či Peugot 307 combi nepořídil s počtem kilometrů pod 30.000.

5) Daleko menší riziko ukradení (Škodovky se kradou daleko více...alespoň dle statistik)



Moje zkušenosti po 2.000 km:

Auto mne doslova nadchlo. Velice prostorné, jak v předu, tak v zadu. Motor velice tichý.
Spotřeba se zatím nikdy nevyšplhala nad 4,5 l/100km. Oproti předcházejícím autům daleko více sedí na silnici. A má výborné brzdy (někdy až dost jedovaté, pokud na to člověk zapomene : - ) )


A teď mouchy:

1) Již od samého začátku něco klepe na místě spolujezdce. Později lokalizováno jako rezonující kus obložení čalounění střechy u stínítka spolujezdce. (kus molitanu to spravilo). Klepání kleslo o 80%. Zbylých 20% klepání stále zůstává někde v palubní desce. (to asi neodstraním : - ( ).

2) Protože se již blíží teplota pod bod mrazu začal jsem používat ventilátor pro odmlžování oken. Nastalo moje zklamání. I když jsem se snažil nastavit vzduchové clony, stále se mi nedaří odmlžit boční okna u řidiče a spolujezdce. Odmlžuje se jen prostor pro boční zrcátka. To se mi zdá u této třídy auta trochu málo.

3) Nevím jestli je to pouze moje zdání, ale trochu mi při výhledu z auta vadí přední pravý a levý sloupek karoserie. Rovněž při najíždění do ne příliž přehledných křižovatek je dle mého názoru špatný výhled přes středový sloupek a hlavovou opěrku spolujezdce. Člověk si prostě musí do křižovatky najet kolmo.

4) Dále mi trochu vadí malé zpětné zrcátko, ale vzhledem k relativně "malému" zadnímu oknu pátých dveří je z něj výhled přesně podle maximálních rozměrů zadního okna pátých dveří, půjde asi o zvyk.


S autem jsem jinak zatím spokojen a uvidím co bude dál.

Závady a opravy na autě

Auto mám krátce a najeto cca 2000 km. Zatím bez závad.
<
Přejít na standardní verzi stránky »