Zavřít recenzi

Škoda Felicia Combi LXi

“Výborné vozidlo, ale jak pro koho...”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 1.3 
  • Stav km při koupi: 156 000 km 
  • Stav km nyní: 178 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 7.4
Auto mě zklamalo všeho všudy 2x. Jednou v zimě nenaskočilo (problém vyřešen dolitím vody do Aku.) A jednou během jízdy ze Znojma přestala dobíjet, nicméně do Brna jsem dojel, alternátor nechal repasovat a jezdím vesele dál. S kolísáním volnoběhu mám také problémy, projevuje se zejména pří studeném motoru, ale není to nic tak hrozného.

S autem se dá jezdit velmi hospodárně, já jezdím okolo 6l na 100 km (to je ale opravdu tatínkovská jízda 70km/h po okrskách max), i docela svižně (já mám LXi takže 50 Kw), když se rozjede, po dálnici se dá uhánět a nebrzdit provoz, jednou jsem se takhle honil s tunning golfem a při 180 to vzdal a uhnul, já ho pak předjel a myslím že ještě 2 týdny potom nespal (můj kombík není žádný tunning, snad kromě přítlaků na stěračích).

Obrovskou vadou je absence posilovače (já parkuju v centru, vím o čem mluvím) a děsivá koroze, zvláště 5-tých dveří (já mám ročník 2000 a už vesele kvetou), nulové výbavy (já mám centrál a... a nic) a nedotažené přední nápravy. Obrovskou výhodou je možnost spoustu věcí udělat doma na koleně, nebo s pomocí nějakého kutila. Já pracuji v autobazaru a vyzkoušel jsem spoustu aut, a musím říct, že felda není vůbec špatná volba pro nenáročné, nebo začínající řidiče. Když se aspoň vyměňuje olej, natočí bez problémů 250 0000.

Jen u felicie se všechny problémy projevují hlasitěji, ale i bez jejich opravy auto vcelku dlouho jezdí (sice pomalu, s boucháním a řevem, ale jezdí). Je to "tahoun". Pro srovnání: kamarádovy s fordem scorpio 2.3 1997 (najeto 207 000 km) hučelo přední ložisko, jen za toto dal cca 5000,- Kč.

Za komfort se platí, nejen spotřebou.

Závady a opravy na autě

Repase alternátoru + výména řemene (instalaci jsem provedl sám) 1300,- Kč.
Výměna zadní části výfuku (výměnu jsem provedl sám) 900,- Kč.

Výměna 2x kulový čep, 2x čep řízení, 1x manžeta poloosy, 1x manžeta řízení, 1x kostka řazení, 4x svíčka zapalovací, 1x rozvodový řetěz + soukolý (výměnu jsem provedl já a kamarád) 1500,- Kč.

Výměna termostatu (výmenu jsem provedl sám) 350,- Kč.
Seřízení ventilů (300,- Kč).

Ještě mě čeká seřízení geometrie. a výřešení problému s kolísavým volnoběhem.
<
Přejít na standardní verzi stránky »