Opel Vectra A 2.0
“Na 16letý šrot se to drží.”
- Rok výroby: 1991
- Typ motoru: 2.0
- Stav km při koupi: 174 000 km
- Stav km nyní: 205 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
3 roky
- Průměrná spotřeba: 8 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám tu už jednu recenzi. Teď bych rád rozebral motor auta a jízdu. Je to Subaru pro chudé. Jsem exot a rád si zazávodím s mnohem silnějšími auty. A většinou to vyhraju. Je to s podivem, ale je to tak. A proč? Protože dnešní wágeny mají o pár kilowatů navíc než to moje auto..ale s váhou jsou jinde. Třeba nové Toledo...Tdi 74kw a váha? 1490kg...plus mínus.
A Vectra? 1120. No...a jak to vypadá, když se závodí s Sti 2.0Turbo 196Kw? Nebo s 2,4 Jtd 5V? Zajímavě. Tak jeden mafián (syn Stbáka z Ostravska) mě chtěl se svým japan šrotem poslat do škarpy. No...nedal jsem se! Držel jsem se ho až do rychlosti 205 km/h. Tachometr ukazoval 220..přes 220!!! A jak to? Ta moje Vectra má v sobě samé fajné díly. Kotouče vzadu i vpředu Brembo...destičky ferodo. Sporotvní svíčky...půlka auta zcela nová. Podovzek v 100 % stavu. Vypisovat to tu nebudu. Shell Racing...ale ten vliv na výkon nemá.
Takže jsem to Subaru honil a on nemohl rozvinout tu svoji maximálku. To není jen tak. Na 250 tu moc terénů není. Takže jsem se ho držel. A on mi za trest párkrát zabrzdil na max. Ale Bremba mě podržely. A Subaru nepřišlo o svůj zadek. No...zajímavější to bylo s Alfou 2,4 Jtd 125 kw....na rovině na dálnici jsem se ji držel statečne. V kopci dokázala po zabafání z výfuku (černé obláčky sazí) zrychlit tak, že mi spadla čelist...ale na rovině jsem ji zase dohnal. A frčeli jsem kolem 208km/h....tacho přes 220. To Alfa vzdala.
Přece jen...mohla by se rozsypat. Jtd je Jtd...ale kloubouk dolů. Motor: má to rádo trojku a dvojku....jakmile se nastaví otáčky kolem 2500 (2600 max krouťáku 170nm), tak po stlačení pedálu plynu až na podlahu auto střelí kupředu jak střela. Zrychelní se sprtovní převodovkou asi 10,3 na stovku. Ale na na vytočenou dvojku to asi bude něco málo pod deset sekund. Maximálka na rovině něco kolem 205-210..podle nálady motoru a okolních podmínek. Reaguje citlivě na teplotu okolního vzduchu. Existuje určité teplotní rozmezí, kdy jede jak samo peklo na kolech...a jsou teploty, kdy jen tak líně řve a nejede.
Optimální rychlost...hluk/spotřeba/ pohoda....100 km/h. Ve vysokých rychlostech to už řve. Ale!!! Spotřeba v palbě (s Alfou 156 v zádech na D1) to žralo 13,5l. To není moc. Rychlostní rozmezí bylo 160 v kpcovitých pasážích a max (kolem 205) na rovince...a pořád dokola. Asi 50km. Jinak to žere v kombinaci 8litrů. V economy run to jede za 6.8l. To je oveřené! Rychlosti kolem 80-110.
Závady a opravy na autě
Má.....a nemá..jak se to vezme...když nainvestujete do auta 65 000, tak to poruchy nemá...ale vrže v tom všechno
65000 za repas....brzdy, prahy, lemy, rozvody, podvozek, hudba, vzpěry vzadu, světla, sportovní svíčky, kabely, baterka 74ka, ložiska, vodní pumpa, komaxit liťáku, sady gum michelin a continental...a mnoho dalšího..jo a výfuk...olej dávám castrol magnatec 10w-40 a benzín v power 95.