Hodnocení a zkušenosti s autem
Po předchozích plusových zkušenostech se značkou (Almera 1,5 litru) jsem zůstal věrný Nissanu a ze SRN jsem dovezl tuto Primeru hatchback ve verzi Acenta za cca 380 000 Kč, vůz byl ještě půlroku v záruce. (Skvělá cena.)
Klady dle mého:
- Obrovský pohodlný vůz s neskutečně velkým kufrem, jehož kapacitu využívám především při častých jízdách do zahraničí. Vysoká užitná hodnota vzhledem k ceně (mám na mysli moji nákupní cenu).
- Zajímavý, nevšední design. Výborná aerodynamika, projevuje se mj. takřka nulovým znečišťováním zadního skla, vnitřní hlučnost i při vysokých rychlostech velmi malá. (Souvislost s velmi dobrým celkovým odhlučněním a těsností karosérie.)
- Na velikost vozu a objem motoru 2,2 l příznivá spotřeba nafty. Nejezdím zrovna pomalu, patřím mezi ty rychlejší, přesto spotřeba při pohybu po silnicích 1.třídy je pod 6 litrů, po našich dálnicích do 6,5 litru, při "courání" po městě max. do 7,5 litru, samozřejmě dle kombinace s dalšími jízdami. Při jízdách po dálnicích SRN "nejdu" pod 150 km/hod, spotřeba je těsně nad 6,5 litru. Prostě - nevím co to je jezdit přes nějakých 7,5 litru, ať jsou podmínky jakékoliv, sníh či léto, prach či bláto. Záznamové zařízení v palubním počítači ještě nikdy nezaznamenalo větší průměrnou spotřebu než cca 7 litrů/100 km.
- Jízdní vlastnosti považuji za velmi dobré.
- Rozvodový řetěz nikoliv řemen - významně snižuje cenu pravidelné údržby.
- Elektronika a technické vybavení na vysoké úrovni. Např. samotmavnutí zpětného zrcátka, inteligentní rozsvěcení a zhášení světel v interiéru, nemožnost vykrást vůz při stání na červenou apod.
Nedostatky dle mých zkušeností:
- Klepání v motoru za studena - viz výše. Až se tato závada odstraní, budu max. spokojen.
- Časté drnčení dveřních skel na nerovných vozovkách. Tuto nectnost však už měla i moje předchozí Almera.
- Hlučnější řazení (cvakání kroučku na zpátečku o řadící tyč).
- Hlučnější motor za studena. Je to ovšem daň za bezúdržbový rozvodový řetěz. Hluk ale díky vysokému odhlučnění nepociťuje posádka.
- Obtížná, nepraktická výměna žárovek v zadních svítilnách.