Zavřít recenzi

Mazda 323 F BA

“Dobré auto pro dobré silnice.”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1.8, 84 kW 
  • Stav km při koupi: 144 000 km 
  • Stav km nyní: 151 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 6.6
Původně jsem vůbec neměl v plánu si tento vůz pořídit - chtěl jsem mnohem novější auto a navíc jednoznačně kombi (vypadalo to na 90 % na Ford Focus). Nakonec to ale byla "volba srdcem i rozumem" a své rozhodnutí jsem změnil.

Auto bylo koupeno v bazaru, při kontrole v autorizovaném servisu (celková kontrola + úkony po 150000 km) byla doplněna uniklá náplň klimatizace, vyměněn olej, brzdové destičky, táhla stabilizátoru a žárovka u SPZ, promazán bowden plynu. Žádné další závady nebyly zjištěny.

Motor:
Vysloveně vysokootáčkový motor, pod 2000 vůbec netáhne, ožívá ve 3000, lze ho bezpečně točit do 7000 (táhne až do konce). Poměrně dost hlučný.

Převodovka:
Řazení přesné, spojka jde ztuha a má velmi měkký záběr. Převodové stupně jsou krátké (vzhledem k charakteristice motoru to má logiku), lze bez problémů řadit ob stupeň (např. 2-4 nebo 3-5).

Podvozek:
Hodně tvrdý (nic pro rozbité české silnice), auto ale výborně sedí, v zatáčkách se nenaklání a perfektně drží stopu.

Brzdy:
Vláčnější, ale dostatečně účinné. Někdy při brzdění z vyšších rychlostí mírně vibruje volant (zřejmě trochu zvlněné kotouče). ABS reaguje dost citlivě, možná až moc.

Karosérie:
Má pár škrábanců, ale nijak významně nekoroduje. Těsnění u bezrámových oken je trochu otlačené, způsobuje svisty, ale dovnitř nezatéká. Kufr nepříliš velký (346 litrů), má vysokou hranu a je dost plochý. Když se ale sklopí zadní sedadla (jde to téměř do rovné plochy), dají se odstěhovat i větší věci.

Interiér:
Nic pro lidi velkého vzrůstu (190+, není můj případ). Hlavně vzadu je strop dost nízko. Místo vzadu uprostřed je vysloveně za trest (vyvýšené, místo opěradla je výklopná loketní opěrka). Přední sedadla dobře tvarovaná, v zatáčkách výborně podrží. Použité plasty částečně měkké (sendvič), částečně tvrdé (na jednom místě vyskakuje západka a panel je odchlípnutý), nikde nic nevrže.

Ergonomie ovládání:
Všechny ovládací prvky jsou dobře dostupné a ovladatelné. Citelně chybí kontrolka zapnutých světel (snadno se zapomene rozsvítit). Špatné řešení kontrolní měrky oleje (je pod hadicemi) a zadní nádržky ostřikovače (při doplňování si člověk zaručeně nalije kapalinu do kufru).

Dojmy z jízdy:
Auto je velmi živé, je ale potřeba řadit tak, aby otáčky neklesly pod 2000. Řízení poslouchá téměř na slovo, nedotáčivost je jen velmi mírná, ani na kluzkém povrchu auto nemá tendenci nějak ustřelovat. Pro kvalitní silnice je to ideální vůz - člověk má pocit, že se nad silnicí vznáší. Naopak jízda po rozbité silnici je utrpení - nerovnosti jsou hodně cítit.

Spotřeba:
Pohybuje se stabilně okolo 8,2 l/100 km. Při dlouhých jízdách poklesla někam na 7,5-7,7 litru. Nádrž je údajně na 55 litrů, ale již po spotřebování 45 litrů je ručička na nule (50 litrů lze bez problémů vyjet, asi i více).

Celkový dojem:
S autem jsem vcelku spokojen - má své drobné mouchy, ale pro krátké i dlouhé jízdy po dostatečně kvalitních silnicích je jinak vynikající.

Závady a opravy na autě

Uniklá náplň klimatizace - naplněno v autorizovaném servisu za 600 Kč.
<
Přejít na standardní verzi stránky »