Hodnocení a zkušenosti s autem
Koncem února r. 2007 jsem koupil Favorita (94) v jednom (řečeno z reklamy) "největším autobazaru v ČR". Stal jsem se tak asi třetím majitelem. Vypadá to, že první majitel se o auto zřejmě velice dobře staral a garážoval, protože již na první pohled mě zaujal stav vozu. NA AUTĚ BYL VYMĚNĚN TACHOMETR = MÁLO NAJETÝCH KM - 2333 km. Po nahlédnutí do TP jsem se dozvěděl, že druhý majitel (žena) s autem najezdila cca 3000 km, coz nebylo vůbec mnoho a prodejce mi sdělil, že je v bezchybném stavu (důvěřuj, ale prověřuj).
EXTERIÉR:
Celé auto téměř kompletně bez koroze, lak vínově červený, zachovalý.
INTERIÉR:
Pečlivě udržovaný, sedačky čisté, nepoškozené a neprosezené! Volant byl vyměněn předchozím majitelem za sportovní, což jsem zprvu bral jako nutné zlo, ale po čase se na tuto skutečnost dalo zvyknout a došel jsem k závěru, že s mými 192 cm se nastupování a vystupování dovnitř a ven z auta, stalo příjemnějším a pohodlnějším. I jízda je trochu jiná. Prodejce mě upozornil, že byl VYMĚNĚN TACHOMETR (poslední údaj 2333 km), což sice nevzbuzovalo velké nadějě, ale... s autem jsem najel přes 14 tis. km, stále šlape (až na malou závadu - viz. nahoře) bez problémů a dolévám do něj pouze benzin.
***
JÍZDNÍ VLASTNOSTI:
- Při jízdě po nerovnostech auto nevydává žádné pazvuky, jak ze strany interiéru (např. klepání palubní desky, odkládacího prostoru), tak tlumiče polykají kilometry jedna radost.
- Brzdy jsou trošku ostřejší, dá se na to rychle zvyknout.
MOTOR:
- Výkon 50 Kw je plně dostačující, autem se potřebuji dostat z bodu A do bodu B bezpečně, bez zbytečného dokazování si "já na to mám" nebo "mně se nic takového nemůže stát". V rychlostech 50 / 90 km/h, i v plně naloženém autě (4 lidi + naložený kufr) motor dobře táhne. Nejvyšší rychlost při "zkušební jízdě rychlosti" jsem naměřil na tachometru cca 140 km/h.
Hlučnost je v normě, startování ve větších minusových teplotách zatím nemám vyzkoušené, očekávám tento rok.
SPOLEHLIVOST:
- Favorit mě zatím nikde nenechal, tudíž si nemůžu stěžovat.
SPOTŘEBA:
- 7 - 8 l.
***
ZÁVĚREM:
Tento vůz jsem si vybral pro jeho jednoduchost, (na tehdejší dobu) docela líbivý design, laciné opravy... a hlavně jako nenáročné auto pro nenáročného člověka. Na sportovní jízdu jsou lepší auta, na normální jízdu mi stačí toto vozítko...
Pořizovací cena byla 43 000 Kč. Asi bude mnoho těch, co řeknou, že byla přehnaně vysoká. Ano, snad byla, stalo se a čas se nedá vrátit! Já jsem každopádně s autem prozatím spokojen a v nejbližší době jej rozhodně nechci měnit.
Existují lepší i horší vozy, levnější i dražší... tisíc lidí, tisíc názorů.
***
Co bych doporučil těm, kteří zvažují koupi Favorita? - Na trhu je v bazarech a inzerátech X nabídek s těmito vozy. Rozhodně se neukvapovat při koupi prvního auta, které uvidíte! Prohlížejte, kontrolujte, vybírejte a zvažujte!
PLUSY:
- Levné náhradní díly
- Snadný servis
- Pro nenáročné (např. začínající) řidiče dostačující přibližovadlo
- Montáž LPG pohonu není drahá a rozhodně se vyplatí
MINUSY:
Každý člověk si najde svoje proti...
***
!!!DŮLEŽITÉ!!!
*** RÁD BYCH PŘÍPADNÉ KOMENTUJÍCÍ UPOZORNIL NA FAKT, ŽE ZDE - - - P O P I S U J I F A V O R I T - - - auto tehdejší doby, auto morálně zastaralé s věkem 14ti let, pro které hodně lidí nemá pochopení (hnus, škatule, šrot, řepa...) a má tendence jej srovnávat s jinými ("lepšími", novějšími...) vozy.
Pro tento případ hned na začátku, díky předchozím zkušenostem, zadávám jistá pravidla! Každý, kdo sem vloží pohoršující komentář kvůli typu nebo ceně auta, bude zařazen na seznam lidí, jenž budu považovat za "opravdové Čechy", jelikož česká povaha se na internetu nezapře... Anonymita, kterou internet nabízí má x možností, jak vyjádřit své pocity a přesvědčení, je zhoubná a lákavá. Proto bych Vás, kteří máte to nutkání sem něco takového napsat, prosím, o zanechání e-mailu a odkazu na vaše auto!
Děkuji za pochopení!