Zavřít recenzi

Mercedes-Benz Vito 111 KBI- long

“Přesně spňuje to, nač jsem si ho pořídil.”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 2.2/ 85 kW 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 17 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8-9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.6
Jako protihráče při výběru většího, prostornějšího a bezpečnějšího vozu pro 5 lidí jsem měl proti Vitu VW T5. Pro každé auto hovořil jiný argument, a tak jsem v rámci zachování neutrality (neboť skutečně žádná značka u mě není srdeční záležitostí) porovnával čistě porovnatelná fakta a údaje. Proti T5 hovořila horší základní výbava a nekulturnost prostoru pro cestující ve druhé řadě (papundeklové obložky jsem skutečně nezkousl) a to nehovořím o úplné absenci jakéhokoli zakrytí jedné poloviny nákladového prostoru. Jelikož jsem si chtěl "postavit" spíše rodinné auto než dodávku, tak tyto, pro někoho kosmetické záležitosti, mě odrazovali. A tak abych porovnával skutečně "příbuzné" vozy, musel jsem zvolit verzi T5 Caravelle, což se ovšem dostáváme do jiných ceníkových pater. Pro T5 hovořil přední pohon, možná lepší pověst předchozích modelů (T4 vs Vito I) a přece jenom jistá zkušenost s modely VW.

Při konečném porovnání podobně dovybavených vozů (klima, ESP, 6x airbag, vyhřívané sedačky, zadní křídlové dveře, 6-ti stupňová manuální převodovka, kožený multifunkční volant, orig. radio...) jsem ke svému údivu byl s MB o téměř 80.000,- levnější než VW Caravelle. A tak tento argument spolu s mnohem příjemnějším a méně arogantním přístupem prodejce MB rozhodl, že již téměř půl roku vlastním MB Vito.

Co se vlastního auta týká (výbava viz výše) k dnešnímu dni najeto cca 17 tkm a prozatím bez nejmenších problémů. Z počátku jsem měl obavu z pohybu po centrech měst, ale můžu říci, že s Vitem díky skvělému rejdu se pohyb po městě výrazně neliší od běžných vozů střední třídy.

Prozatím mám pouze týdenní zkušenost s jízdou na sněhu, a zatím se mé obavy z kardanového pohonu na zadek nepotvrdily. Samozřejmě mám nové zimní obutí a řetězy v kufru. Ale skutečná zima mě teprve čeká, tak pak přidám čerstvé zprávy.
Co se skutečné spotřeby týká: na šouračku jde v létě jet i za 7.3 , jinak 8 - 9 litrů. Ale hlavně Vito nemá rádo město v zimě. To se jen ztěží dostanu pod 10 litrů. Přívěs (2 tuny) na dálku 9.5 litrů. Počítač ukazuje oproti skutečné spotřebě cca o 0,2-0,4 l/100 km více! Počítač ukazuje pouze průměrnou , nikoli okamžitou, spotřebu, a taktéž chybí odhad dojezdových km na nádrž.

K motoru: 2.2 85 kW: žádný sprintér, ale pro naše silnice vč. dálnic úplnej přepych. Pouze rychlosti 1-4 mi přijdou poněkud kratší, zato na 6 převod.stupeň lze jezdit od 70 km/ hod.

Jediné co mi vadí je poněkud tužší řazení, hlavně dvojka jde řadit ztuha. Zejména za studena, a to ještě nebyly poctivé mrazy!
Další výtka k malým sedákům (vzhledem k velikosti auta určitě).
Na závěr nutno dodat, že doposud své volby nelituji a doufám, že budu moct přidávat pouze pozitivní zprávičky.

Zdravím všechny a přeji všem spoustu km bez potíží a bez nehod.

Závady a opravy na autě

Doposud bez poruch.
<
Přejít na standardní verzi stránky »