Zavřít recenzi

Lada 2107

“Bohužel zklamal.”
  • Rok výroby: 1988 
  • Typ motoru: 1.5 
  • Stav km při koupi: 101 000 km 
  • Stav km nyní: 120 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 5.0
Ladu jsem koupil jako druhé auto na převážení psa, napitých kamarádů a částečně jako pracovní auto do firmy.

Protože jsem žigulíka nikdy neměl, byla hlavním impulsem pro pořízení určitá zvědavost z ruské strojovny. Pověsti hovoří o robusním, nezničitelném ingotu s prostrným interiérem i kufrem, žravými ale výkonnými motory schopnými startu i v sibiřských mrazech. A jak jinak si ověřit zkazky než vlastní zkušeností. V neposlední řadě mně osobně vyhovuje zadní náhon, se kterým je tak nějak větší sranda.

Koupil jsem jeden z prvních 2107 dovezených do tehdejší ČSSR. Měl najeto podle počítadla lehce přes sto tisíc (ve skutečnosti pravděpodobně víc), kupodivu nebyl nijak zásadně zasažen korozí, velkou nepřítelkyní těchto aut. Motor má objem 1.5 litru (výkon 55 kW), převodovka pětistupňová - montovaná dodatečně (v roce 88 se montovaly, myslím, jen čtyřkvalty). Výbava: dnes by se řeklo prakticky nulová, v tehdejších poměrech československých silnic ale nadprůměrná - například osvětlení motorového prostoru nebo repro v palubce jsou fajn.
V neposlední řadě nutno uvést, že je auto přestavěné na pohon na LPG, což dovoluje udržet provozní náklady na pohodové úrovni.

Motor:

Jako největší plus vidím naprosto bezproblémové starty v jakémkoli počasí. I po týdnu odstávky motor naskočí na drcnutí, a to i na plyn. U mojí předchozí škodovky to vyřešilo jen lano a ochotný tatík.
Spotřeba se dá udržet ve slušných mezích, např. trasu Hradec Králové - Ostrava a zpět jsem jezdil na jednu nádrž plynu, což znamená asi 9 l na 100 m.
Jinak jsem byl dost zklamaný, ochota ke zrychlování je prachbídná. Při předjíždění je dobré motor vytočit na 4000 ot., kdy se začínají dít alespoň trochu zajímavé věci. Při plném obsazení lze doporučit jen konstantní rychlost, protože pak už mají kamióny a škodovky navrch. Každopádně pavrslajdů jsem si neužil :)
Na druhou stranu do kopců drží vcelku statečné tempo, např. v mohelnickém kopci se může směle měřit s naloženými haťapkami (tímto nechci vyvolat diskuzi na téma žigul vs. HTP, jen příklad, děkuju za pochopení).

Jízdní vlastnosti:

Ladaři prominou, ale v ničem horším jsem v tomto ohledu nejel. Možná to byl problém mého konkrétního auta, možná už podvozek volal po investici, možná pneumatiky stály za suché z nosu (jakési firestoneky), ale chování auta budilo nedůvěru už v poměrně malých rychlostech a v těch vyšších a s větším obsazením se to ještě zhoršovalo. Podvozek je poměrně tvrdý, ale přesto se lada v zatáčkách mocně naklání. I když zrovna tohle může být někdy i zábava.
Rozhodně jsem čekal jistější chování, alespoň ve srovnání se stodvacítkou, ale s ní mám v tomto směru lepší zkušenosti. Škodovka navíc přidává mnohem kvalitněší řízení - lehčí, přesnější a citlivější.
Další nevýhodou je katasroficky malý rejd.

Interiér:

Původní přední sedačky předchozí majitel vyměnil za křesla z audi 80. Na jednu stranu vypadají krásně, jsou z kvalitního materiálu a pěkně se v nich sedí, ale na stranu druhou mají dost omezený rozsah podélného nastavení a můj dvoumetrový kamarád nemohl v podstatě řídit, protože měl kolena vedle volantu a nemohl tak řadit... Navíc jsou určitě posazená výš než originální. To zhoršuje už tak mizerný výhled nízkým čelním oknem vzhůru - na semaforech nic příjemného.
Palubka je hnusná tvarem i materiálem. Dost snadno praská. Podivně působí dvě páčky pod volantem vlevo. Jedna ovládá pouze blinkry, druhá přepíná světla obrysová/potkávací/dálková. Vpravdě perfektní bezpečnostní prvek. Když chcete v noci přepnout na dálková, musíte páčkou pohnout dolů. Jestliže se spletete a posunete přepínač nahoru, autu zhasnou potkávačky a jedete jen na obrysovky. Než jsem si zvykl, párkrát se mi to povedlo. V noci fakt krásný pocit.
S prostorem to není slavné vzadu ani vpředu, a to v jakémkoli směru.
Oproti tomu kufr je obrovský. Dokonce i s válcovou plynovou nádrží je dostatečný a skladný.

Silnou stránkou všech lad je topení. Teplý vzduch začne dodávat velice rychle a dokáže vnitřek vozidla proměnit v saunu. Větrání je však mizerné, odmlžování oken pomalé či spíš nefungující (hadr s sebou).


Klady:

- spouštění motoru
- účinnost topení
- provozní náklady (LPG)
- velký kufr
- nízká pořizovací cena
- dá se jednoduše prodat

Zápory:

- poruchovost
- jízdní vlastnosti
- líný motor
- malý rejd
- těžké řízení


V rámci závěrečného hodnocení musím říct, že mě žigul v mnoha ohledech zklamal, nedokázal naplnit mé očekávání hlavně v oblasti motoru a jízdy, a proto jsem ho po cca půl roce užívání prodal. Naštestí se lady, zvláště s plynem, prodávají jednoduše. Jeho úkoly druhého auta převzal o tři roky mladší forman. I když má najeto přes 350 000 km, zatím je naprosto spolehlivý a jezdí se mi s ním lépe.

Závady a opravy na autě

Ano:

- alternátor přestal dobíjet
- čtvrtý a pátý převodový stupeň vyskakuje na neutrál
- vypálený kontakt svíška/kabel na 4. válci
- nefungující motorek ostřikovačů
- víko kastlíku se na nerovnostech otevírá
- zarezlé lanovody na ruční brzdu
- vícero problémů s kontakty v el. síti
- spotřeba oleje min. 1 l na 1000 km
- lehce se ztrácí voda (do oleje nejde)
- neustálé vrzání od zadní nápravy
- další drobnosti
<
Přejít na standardní verzi stránky »