Hodnocení a zkušenosti s autem
Ignis se mi zalíbil svým provedením připomínající malé SUV. Má vyšší světlou výšku asi 17 cm a tím i vyšší posez, což má výhodu při nastupování (starší lidé si to nemohou vynachválit) a přehledu při řízení. Podobné auto jsem tehdy našel jen ve Fordu Fusion, ale byl asi o 50 tis. Kč dražší. Fiat Panda, který byl přece jen levnější, ale měl menší vnitřní prostor spíše pro 4 osoby.
Mám základní výbavu, která obsahuje hlavně ABS+EBD (rozdělovč brzdných sil), el. posilovač řízení, 2x airbag. Přikoupil jsem metalízu, zámek řadící páky, zástěrky, boční lišty a pořizovací cena se dostala na 250 tis. Kč. Ostatní výbavu jako klimatizaci, centrál, rádio jsem považoval za zbytečnou už ze zvyku z předchozích aut a taky nedostatku financí. Záruka je 3 roky nebo 100 tis. km a na prorezivění 12 let (pozor musíte jezdit na prohlídky).
Jízda s Ignisem je co se týká ovládání příjemná, horší je velká tuhost podvozku, která ale odpovídá výšce auta z důvodu naklánění. Příjemný je výhled na všechny strany, jen snad dozadu je to horší.
Prostornost mohu přirovnat k Favoritu. Při mých 180 cm se příjemně usadím jak vpředu tak vzadu. Vzadu mohou mít stísněný pocit jen 3 osoby vedle sebe. Ukládací prostory jsou snad všude a ještě jsem všechny nenaplnil. Kufr ma cca 230 litrů, ale sundáním přepážky a polohováním zadních opěradel se zvětší na cca 500 litrů, protože má auto rovnou záď. Úplným sklopením opěradel se zvětší až na nějakých 1100 litrů, ale nezískáte rovnou podlahu. Opěradla se sklápějí 2 a 1, přičemž 1 je pravé, takže můžete naložit 2,5 m dlouhé věci při sklopení předního sedadla (to se dá sklopit jen dozadu) a ještě vézt 2 osoby.
Motor je s 69 kW při malém objemu 1328 ccm velmi výkonný, je to dáno i variabilním časováním ventilů. Dobře zrychluje od 2 tis. otáček a při 4 tis. ot. se dále výrazně zvýší výkon (vhodné pro předjíždění). Odhlučnění je dobré a spotřeba se pohybuje mezi 6 až 7 litry (průměrně léto 6,3 zima 6,6 litru).
Převodovka má krátkou 1 a dále už se zdají rychlosti přiměřené. Rychlosti se řadí snadno a přesně. Hlučnost se mi zdá vyšší než motoru hlavně u zpátečky a 1.
Brzdy jsou vpředu kotoučové s chlazením a vzadu bubnové. Brzdí dobře už kvůli hmotnosti auta pod 1 tunu.
Ignis je podle mě ideální auto pro starší lidi kvůli nasedání, pro mladé kvůli výkonnému motoru, do města kvůli malým rozměrům a ovládání, na hory kvůli vyšší průchodnosti terénem (tvrdý podvozek zde není příliš vhodný).