Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1,4 clasik

“Za tu ceny by to mohlo být i lepší.”
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru: 1,4 
  • Stav km při koupi: 6 km 
  • Stav km nyní: 76 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 6 - 8 l/100 km l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.8
Co se týká motoru tak jsem vcelku spokojený. Když člověk nejezdí jako Fitipaldi, tak se dá mimo město jezdit i za 6 litrů na 100 km. Průměrná kombinovaná spotřeba je v mém případě do 7 litrů přes léto až do 8 litrů přes zimu na 100 km.

Co se týká motoru, tak bez připomínek a bez závad celých zatím 76000 km provozu. Nejvíce mně zklamala pozinkovaná karoserie a blatníky, které rezavěly. Zavazadlový prostor je na krátkou verzi vcelku dostatečný, i když by mohl být i větší. Výbava vozu je hrozná. Co si člověk nedokoupí tak nemá. V základní výbavě není vůbec nic. Jízdní vlastnosti jsou oproti Š 100 a Š favorit 135 výborné.

Proti předcházejícím typům Fabie sedí na silnici jako přilepená. V zatáčkách i v městském provozu dobrá a bez připomínek. Účinnost brzd vynikající. Co se týká spolehlivosti, tak "zatím jsem nebyl zklamán". Doufám, že to vydrží i nadále. Co se týká ceny, tak v roce 2001 v dubnu jsem za Fabii Clasik 44 kW zaplatil 274 tisíc Kč +/- nějaké drobné.

Do základní výbavy jsem si nechal dodat pouze zástěrky, mlhovky a gumovou vanu do kufru (no ono se tomu říká vana, ale je to spíše vanička a je vysoká cca 2,5 cm). Jsem zatížen na vozy Škoda, ale pokud si někdy koupím jiné auto, tak už to Škoda nebude (za to vybavení a kvalitu je to škoda peněz). Japonci za stejné peníze dávají o 80% lepší výbavu a motory jsou i úspornější).

Závady a opravy na autě

U mojí Fábie asi po 50000odešlo čidlo elektroniky řízení, oprava v neautorizovaném servisu =3500,-Kč.

Po cca 60000 km odešly oba zadní tlumiče, a to mohu říci, ýe jsem jezdil pouze po silnicích a ne po terénu. Oprava v neautorizovaném servisu =3500,-Kč.

Po roce používání výměna pravého předního blatníku protože rezavěl.

Po dvou letech výměna levého předního blatníku protože taky rezavěl.

Po šesti letech opětovná výměna tentokrát obou předních blatníků protože opět rezavěly a to už po opravě. Nejhorší na tom bylo, že byly již rzí poškozeny i prahy ve styku s blatníky. Oprava po keklamaci u Auto Škoda =6800,-Kč a to je pouze za práci, materiál zaplatila fa. Auto Škoda.
<
Přejít na standardní verzi stránky »