Hodnocení a zkušenosti s autem
Hodnotit tento automobil byla lahoudkou od prvního okamžiku v něm pociťujete komfort a bezpečí.Tak Vám to trošku přiblížím…Při nastartování se motor i za chladna chová kultivovaně a zabírá plynule.Žádné vibrace ani hluk do interiéru neproniká .Řízení je lehké a docela přesné ovšem menší vůle se již projevují což na množství ujetých km se dá akceptovat.
Brzdy zabírají plynule a jsou účinné ,ale rychle se přehřívají a vadnou ,při ostřejší jízdě brzda-plyn Vás zklamou.Ovšem pohodlná jízda tyto mínusy rychle smaže,auto se na nerovnostech a špatných silnicích trošku pohupuje,ale pří ostřejší jízdě v zatáčkách drží na cestě skvěle.Co je nejpříjemnější pří jízdě na tomto autě je absolutní klid uvnitř auta i při 180km/h do vozu neproniká žádný nežádoucí hluk z okolí a můžete za jízdy mluvit či telefonovat aniž byste museli zvyšovat hlas!Velkou pozornost si zaslouží motor který překvapí jak výkonem tak i nízkou spotřebou…je to hlavně díky tomu,že pracuje na takzvaném Millerova Cyklu který má pozměněnou dobu časování ventilů a z kombinací mechanického kompresoru mu chybí málo k dokonalosti. Má plynulí a silný chod už kolem 2000ot/m až ke 4000ot/m
tam ale chytne druhý dech (290Nm!) a auto vystřelí jak střela .Je to jak když kůň dostane bičem.
Jen tak se nezalekne a na sebemenší povel plynu reaguje rychle a silně.Je jedno zda jedete 70km/h nebo 150km/h po každé když sešlápnete plyn až k podlaze Vás to vcucne do sedaček a nepustí až někde u 220km/h tam pomoličku dochází dech,ale 230km/h se dá dosáhnout pokud Vám nevadí extrémní spotřeba 13-15l/100km.Ale pozor!Když jezdíte podle předpisů a točíte motor max. do 3000ot/m dá se jezdit i pod 8l a to jezdím na 17“ 225/55. Je to opravdu skvělí motor který dokáže být jak úsporný tak i výkonný a to nesmíme zapomenout,že je poháněn přes 4stupňovou automatickou převodovkou,která není spatná reaguje vcelku rychle ,ale postrádá více převodů(5-6) tomu napovídá i zrychlení 0-100 které je pouze za 9.5s ,na 1500kg těžký vůz to není špatné ale nové automatické převodovky jsou na tom o poznání lépe!Je to škoda,ale na druhou stranu je velmi spolehlivá nevykazuje žádné příznaky brzkého konce-řadí plynule a reaguje citelně.Někdy si říkám proč podobný motor nedělají i dnes,už jsou přece mnohem dokonalejší technologie díky kterým by dosahoval ještě vyšších výkonu a z kombinací třeba 6stupňovou manuální převodovkou by i spotřeba byla nižší!!.Když jsem měl ještě 15“ kola dalo se jezdit i pod 7l/100km sice to byla klidná jízda ale byla a abych řekl pravdu ještě jsem neviděl auto z benzínovým motorem který by při výkonu 210k měl i spotřebu pod 7l!!!Snad se jednou dočkáme…Co říct na závěr : Mazda Xedos9 2.3i V6 Miller nezklame nikoho kdo miluje pohodlnou a ničím nerušenou cestu, na sprintech Vás sice neokouzlí ,ale nudit se taky nebudete .Výbava vozu je na vysoké úrovni a vše funguje bezproblémově.Po ujetí více než 255 000km se neprojevila žádná závažná závada(motor neklepe ani za chladna jen má mírnou spotřebu oleje)
+/- NEJČASTĚJŠÍ ZÁVADY A PŘEDNOSTI
+ pohodlí a pocit bezpečí
+ komfortní podvozek
+ pružný a silný motor při průměrné spotřebě 8.5l
+ SPOLEHLIVOST
+ vzhled (stále poutavé a nestárnoucí tvary)
+ cena ojetého vozu a výbava
+ hned si ji zamilujete J
- spotřeba oleje pří častějším vytáčení motoru do vysokých otáček
- drahé náhradní díly
- koroze výfuku a lemy zadních kol
- vadnoucí brzdy
- jen 4stupňová automatická převodovka
- složitá a nepřístupná elektronika motoru (vyžaduje značkoví servis)
Musím říct ,že ještě z žádným autem jsem nebyl tak spokojen jak s tímto i kamarády které jsem svezl byli natčeni a taktéž přemýšlí o koupi stejného vozu.Jak jsem už psal – rychle si ho zamilujete a nebudete se ho chtít zbavit !!!Tak hodně štěstí v koupi a dobře vybírejte v jakém stavu si ji koupíte .Je sice spolehlivá ale veškeré náhradní díly jsou až extrémně drahé a oplatí se připlatit!!!
Doporučuji kvalitní olej 5W-40 a výměnu po 10 000km , často kontrolujte množství oleje!