Hodnocení a zkušenosti s autem
Nikdy dříve by mě nenapadlo , že si koupím sedan . Poohlížel
jsem se po nějakém pětidveřovém japonském voze . Sedany mě vždy připadaly jako nepraktická auta . Myslím si , že ale i tyto vozy mají něco do sebe. Líbí se mě auta hranatější , tak mě Lancer padl do oka . Ocenil jsem , že auto není tak okoukané , protože se prý u nás v republice oficiálně neprodávalo. Můj je přivezený z Rakouska po prvním majiteli . To byl také jeden z důvodů , proč jsem se pro něj rozhodl. Na interiéru není znát žádné opotřebení a oba jsme nekuřáci.
Překvapila mě slušná velikost zavazadlového prostoru , který se dá dále zvětšit sklápěním dělených zadních sedadel . Ano , je trošku limitující výška vstupního otvoru . Abych případnému problému , že něco nenaložím , předešel , nechal jsem si namontovat tažné zařízení , které jsem zatím nepoužil . Před reservním kolem , mimochodem nikdy použitým , je další slušný prostor , kde se vejde 5 l kanystr , lano , pumpa a hodně dalších drobností.
Lancer je ve specifikaci GLX , takže výbava je bohatá. Namátkou klimatizace , el. okna a zrcátka , abs , 2 x airbag ,
dálkový centrál atd. Vše funguje naprosto spolehlivě . Překvapilo mě , jak skvěle topí topení . Mám ovládací kolečko 5 mm v červeném poli a je mě horko. To oceňuje hlavně rodina. Skvěle také chladí v létě klima.
Motor je 1,3 / 55 kW. Netrhá sice asfalt , ale pro běžné rodinné
předpisové cestování je zcela dostačující. Dokonce i pro náš
dálniční limit . Průměrnou spotřebu 6 l považuji také za slušnou.
Náhradní díly jsem žádné nepotřeboval . Jenom jsem
měnil olejový a vzduchový filtr , žárovku v parkovacím světle a tady jsem žádný problém se sháněním neměl . Kupoval jsem také přední masku v náhradě. Byla o nějakou stovku levnější než originál . Ostatní díly nemůžu posoudit . Dnes jsou prodejci šikovní a zajistí vše. Je ale pravda , že moc dílů na Lancera skladem nedrží , ale do druhého dne dodají .
Když přemýšlím nad nedostatky , tak první co mě napadne
jsou kola. Výrobce předepisuje pouze jediný rozměr pneu a
to 175 / 70 / 13 . V zastoupení Mitsubishi ČR mě to potvrdili. Konzultoval jsem to s prodejci disků , kteří jsou schopní dodat s certifikátem kola většího průměru, ale od této rošády jsem upustil a obě sady mám předepsaného rozměru .
Dalším nedostatkem , i když u sedanů zcela běžným , jsou jednoduché závěsy víka zavazadlového prostoru. Několikrát
se mě stalo , že jsem nemohl kufr dovřít a musel jsem zavazadla přeskládat . Celá sada kol tam ale bez problémů vejde.
V interiéru vládnou tvrdé šedé plasty , i když vkusně zkombinovány s látkovým potahem. Vše je při ruce a cením si , že jsou zde kruhové ovladače ventilace místo táhlových.
Ty jsou navíc dobře podsvětleny a intenzita podsvícení se dá plynule regulovat.
Jedná se o velice nízké auto což mě zatím nevadí , ale na stará kolena by mohl být problém. Volant se dá nastavit pouze
výškově , ale vhodná poloha se za volantem rychle najde i
díky nastavitelnému sedadlu řidiče. Volant má také tenký
věnec , což ale bez problémů vyřeší potah. Řazení bez problémů .