Zavřít recenzi

Opel Astra 5 dvěří

“Koupě z rozumu.”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 1.4 16V 
  • Stav km při koupi: 78 000 km 
  • Stav km nyní: 85 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.8
Astra je nuda. Stravšná nuda. Ani nemám chuť o ní psát.

Všechno zatím "funguje".

Pře astrou jsem měl primeru 1996 viz recenze.

Koupil jsem tuhle Astru 1.4 66kW, edice 2000, 5 dveří.

Měla to být koupě z rozumu. Prý se snadno prodává. A toho určitě využiju.

Jezdí. Ale je to nuda. Něco tomu chybí.

Primera měla slabší motor ale s astrou musím pořád držet vyšší otáčky. Otrava. Primera se rozjížděla i na 1200 otáček.

Volnoběh Astry 1000 otáček. Primera 500. Při volnoběhu: zapnu světla - otáčky se sníží a žárovky svítí slaběji. V primeře r.1996 při rozsvícení světel se automaticky zvýšily otáčky o něco málo a světla svítila stále jasně, stejně tak při točení volantem si auto uvnitř rozumělo. V astrě je mrtvo. Jen zajjišťuje aby auto jelo. Mám z toho pocit jak při stisku ruky leklou rybou.

Odmlžování čelního skla - ventilátor fouká jen na prostředek pokud nejede na 4ku. Furt mám zamlžené okraje skla a hůř vidím. Kámoš to má tež tak. Nemůžu uvěřit, že němečtí inženýři dopustili takovou věc. Bylo minus deset, namrzlé okno. Trochu jsem to škrábnul a jel do OV. Věřil jsem, že za chvíli rozmrzne. Houby. Trvalo 18 minut, než rozmrzlo to v dosahu stěračů!! Neuvěřitelné. Na Fordu mají to vyhřívané čelní sklo a to prý je paráda.

Ostřikovače stříkají jen na spodní okraj okna. Když si chci pomoct od námrazy ostřikování - nejde to. Pohnout s nima nejde. Zlobí.

Ukazatel nárže - popletený. Jednou svítí pak zas ne. Podle větru ukazuje "tankuj!" nebo "máš tam ještě půl dílku, pohoda" Podle toho jak stojím z kopce - na rovině. Hrozne přecitlivělé ucho. V návodu upozorňujou, že nesmím nikdy vyjet nádrž - jinak bych musel do servisu a oprava je poměrně nákladná. No, to mě nervuje. V nissanu jsem jednou zkusil nádrž vyjet, dolil z kanystru a pohoda.

A další a další detaily.

Zadní stěrač lehá naležato, takže furt přimrzá. Na primeře byl na stojato a tak se na něm nedržela voda a nezamrzal.

Nesnáším oplovský způsob řazení. Hrozně hranaté. Na Nissanu se řadí krásně, dalo by se říc "jen dozadu dopředu". Ono to samo nějak pozná, že chcete řadit nahoru nebo dolů. A ta oplovská zpátečka! Při parkování musíte důkladně šoupat kroužek, jinak místo zpátečka-jednička máte zpátečka, zpátečka. Mamka na Corse to má ty samé zážitky.

Astru už nikdy. Hlavně proto že nemá šťávu.

Závady a opravy na autě

Ne.
<
Přejít na standardní verzi stránky »