Peugeot 406 break
“Nikdy více.”
- Rok výroby: 1998
- Typ motoru: 1,9 TD
- Stav km při koupi: 170 000 km
- Stav km nyní: 210 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
2 roky
- Průměrná spotřeba: 7 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Špatné. 1.9 TD příliš líný.
Závady a opravy na autě
Vzhledově se mi Peugeot 406 velmi líbil. Komfort výborný. Ale !!! Vše bylo v pořádku do ujetých cca 200000 km.
Následovala častá výměna tyček stabilizátoru cca po 20000 km a to originálních, prostě nedomyšlená konstrukce nápravy. Závada na vnitřní cirkulaci ventilace. Závada na ventilátoru ventilace. Další závada. Do palivového vedení se odkudsi přisával vzduch, kdy při stratu motoru docházelo k nepravidelnému chodu motoru (škytání) asi 30 sekund. Při cca 209000 začal jít při startu z výfuku vycházet bílý dým. Myslel jsem si, že jsou špatné žhaviče a tak následovala výměna opět značkových, závada přetrvávala. Ovšem byla to předzvěst něčeho daleko horšího.
Závada trvala asi 3 měsice a pořád se zhoršovala. Jednou jsem předjížděl vozidlo a najednou se ztratilo asi tak 30 procent výkonu a začalo se z motoru ozývat kovové klapání (bouchání). S vozidlem jsem dojel a nechal jsem motor opravit. Po kompletním rozebrání motoru se zjistilo, že vstřikovačem šla do jednoho válce při vypnutém motoru nafta, která je jak známo nestlačitelná ( ta bylo to bílé dýmení při startu během předcházejících tří měsíců) To, že při každém stratu dostal válec ránu od nestlačitelné nafty znamenalo, že se protočila šála na klikové hřídeli a začala se ,,hoblovat".
Až se téměř kompletně ohoblovala, nastal zmíněný úbytek výkonu a začala se ohýbat kliková hřídel a ojnice. Prostě oprava motoru za cca 50 až 60 tisíc Kč. Radši teď sháním jetý motor za rozumnou cenu, dá se sehnat za cca 15000 ,- Kč, ale bez turba, čepadla a alternátoru.
Jako bonus jsem zjistil, že praskla pružina na LP tlumiči.