Zavřít recenzi

Peugeot 406 break

“Nikdy více.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1,9 TD 
  • Stav km při koupi: 170 000 km 
  • Stav km nyní: 210 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 4.8
Špatné. 1.9 TD příliš líný.

Závady a opravy na autě

Vzhledově se mi Peugeot 406 velmi líbil. Komfort výborný. Ale !!! Vše bylo v pořádku do ujetých cca 200000 km.

Následovala častá výměna tyček stabilizátoru cca po 20000 km a to originálních, prostě nedomyšlená konstrukce nápravy. Závada na vnitřní cirkulaci ventilace. Závada na ventilátoru ventilace. Další závada. Do palivového vedení se odkudsi přisával vzduch, kdy při stratu motoru docházelo k nepravidelnému chodu motoru (škytání) asi 30 sekund. Při cca 209000 začal jít při startu z výfuku vycházet bílý dým. Myslel jsem si, že jsou špatné žhaviče a tak následovala výměna opět značkových, závada přetrvávala. Ovšem byla to předzvěst něčeho daleko horšího.

Závada trvala asi 3 měsice a pořád se zhoršovala. Jednou jsem předjížděl vozidlo a najednou se ztratilo asi tak 30 procent výkonu a začalo se z motoru ozývat kovové klapání (bouchání). S vozidlem jsem dojel a nechal jsem motor opravit. Po kompletním rozebrání motoru se zjistilo, že vstřikovačem šla do jednoho válce při vypnutém motoru nafta, která je jak známo nestlačitelná ( ta bylo to bílé dýmení při startu během předcházejících tří měsíců) To, že při každém stratu dostal válec ránu od nestlačitelné nafty znamenalo, že se protočila šála na klikové hřídeli a začala se ,,hoblovat".

Až se téměř kompletně ohoblovala, nastal zmíněný úbytek výkonu a začala se ohýbat kliková hřídel a ojnice. Prostě oprava motoru za cca 50 až 60 tisíc Kč. Radši teď sháním jetý motor za rozumnou cenu, dá se sehnat za cca 15000 ,- Kč, ale bez turba, čepadla a alternátoru.

Jako bonus jsem zjistil, že praskla pružina na LP tlumiči.
<
Přejít na standardní verzi stránky »