Zavřít recenzi

Seat Cordoba 1,6 sx

“Za málo peněz hodně muziky.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1600ccm 74kW / 101k 
  • Stav km při koupi: 145 000 km 
  • Stav km nyní: 150 200 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 8 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.4
Auto bylo u bývalého majitele v Německu pravidelně servisováno ve značkovém servise, takže když už nic jiného mám jistotu s najetými kilometry.

Dvoudvéřová karoserie se mi zdá v porovnání se 4-dvéřovou nebo kombi asi nejvíc povedená. Už z výroby je osazena koly o rozměru 185/55/R15 a ty ve spojení s mírně nižším a tužším seriovým podvozkem dávají opravdový pocit svezení v autě s označením sport. Ovšem na hrbolaté cestě se všechny faktory promítají do kabiny a občas zavrže i ten plastík ( ale není to zas ta strašné, může být i hůř ). Jediné co bych "kolegům" ze Španělska ( respektive z Německa ) vytknul je příliš malé víko zavazadlového prostoru. Kufr je krásně prostorný, ale větší předmět, který by se i vešel, tam prostě nenacpete. Kéž by se inspirovali např starším Toledem, u kterého se vyklápí celé víko i se zadním sklem.

Motor je na volnoběh poměrně tichý, to ovšem přestává platit kolem 3000 otáček a výše. Motor je hlučný a dlouho mi trvalo než jsem si na to zvyknul ( stačí si zesílit rádio ). Tyto nedostatky nám vynahradí svými jízdními vlastnostmi. Od auta, které má obsah 1600 ccm a 8 ventilů jsem tohle nečekal. Motor je krásně pružný není problém jet ne 5st. 50km/h aniž by se nějak dusil nebo něco podobného. Na druhou stranu, když si dáte tu práci a přesně řadíte stává se z auta střela pro kterou není předjíždění žádný problém. Ani spotřeba není na 8 ventil nijak veliká jezdim hlavně couračky a po městě s průměrnou spotřebou v létě oklo 7,5litrů, v zimě se asi o litr zvýší. Delší trasy nejsou problém jezdit za 7 litrů.

Teď něco málo k interiéru. Typ sx se vyznačval sportovními sedačkami, v kterých se příjemně sedí a v zatáčkách nelítáte za strany na stranu. Dost místa je i na 2-dvéřové auto i vzadu ( jen to lezení ). Tato verze je vybavena dvěmi airbagy, elektrickými okny i zrcátkami, manuálním šíbrem, DO s alarmem, výškově stavitelnou sedačkou řidiče, výškově stavitelným volantem a jako třešničkou na dortě která jen podtrhuje sportovního ducha je bílé pozadí budíků a přídaný ukazatel tlaku oleje a voltmetrem.

Myslím že tohle auto se docela povedlo. Rychlá jízda pro něj není problém, ale nedává žádné varování. Když to např. v zatáčce přepísknete máte dost starostí. Určitě bych si ho koupil znovu.

Závady a opravy na autě

Koupeno s nefunkčními zpátečními světli - výměna spínače cca 600 Kč.

Zřejmě někde vysel lanovod, protože hučely zadní bubny - odstranilo se samo provozem.

preventivně vyměněné rozvody a kladka - 2000 Kč

V 148 000 km odešlo čidlo ABS - 1400 Kč
Při té příležitosti výměna kotoučů a destiček ( už koukal plech )

Ve 149 000 km odešlo relé palivového čerpadla - prkotina za 200 Kč ( ale ten odtah )

Jinak musím zaklepat nic jiného.
<
Přejít na standardní verzi stránky »