Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám boxera ve středně dlouhé vysoké verzi s motorem 1,9D. Tento motor je do auta s nosností 1100 kg + vlastní váha slabý, ale automobilka velmi propracovala převodovku, takže prázdný BOXER jede na pátou rychlost 50 v obci (pokud není stoupání větší 5%) a taky 100 km mimo obec, což je pro tohle auto nejvyšší reálnou rychlostí (odpovídá cca 3/4 plynu). Rozestupy rychlostních stupňů jsou malé, takže při akceleraci neustále řadíte, ale po zařazení pětky už jenom jedete, s prázdnou kopec nekopec. S nákladem je to o něco horší, kopec kolem 10% a při plném naložení musí někdy zdolat až dvojka.
Boxer s tímto motorem je doslova předurčen pro městský provoz. Po dlouhé jízdě si připadáte, že vystupujete z Liazky. Je to auto ideální pro rozvozy zboží ve městech a na krátkých vzdálenostech. Sedím v něm denně již 6 let a na krátke jízdy s častými starty. Turbodiesel bych asi do roka zničil ale tento jednoduchý motor mi výkonovou slabost oplatí
- poměrně nízkou spotřebou paliva kolem 7,5-8l, rozdíl mezi plným a prázdným není veliký, protože se jezdí téměř pořád 3/4 až plný plyn
- motor nemá turbo, klima, chladiče oleje, vzduchu atd., tudíž mi odpadají starosti o veškeré podobné příslušenství motoru
- spotřebu oleje jsem zatím nezaznamenal, jezdím od výměny po výměnu
- nákladový prostor Boxera je prostě nej, mezi blatníky 140 cm, délka 230cm a výška cca 180cm /v zadních vratech 170cm/, celkem cca 9m3.
- s přehledem vezu 1t v autě a ještě 1t ve vleku !!!
Za 6 let co ho mám jsem neměl žádnou vážnou závadu, která by byla zaviněna vadou materiálu nebo chybným konstrukčním řešením.
Za slabosti Boxera považuji:
- nezastavitelná koroze vystupující ze všech spojů, záhybů a kapes karoserie, zejména na podvozku
- při namontování závěsu se tak markantně snížila světlost vozu, že je schopen se posadit na závěs při vyjíždění a zajíždění do vjezdů k domům, ale několikrát se mi podařilo s ním škrknout i o rovnou silnici při plném naložení a malé příčné vlně na silnici. Takže pozor když s prázdnou zajedete k domu, s plnou už nemusíte odjet !!
Opravy za 6let:
- hned po koupi při 150tis vodní chladič
- při 180tis. přední tlumiče
- vrchní ložiska osy otáčení předních kol
- 2x bowdeny ruční brzdy
- při 230tis přední brzdové válečky /vyrezlé, nevracely se a přibržďovaly/
- motorek ostřikovače se spálil
- zbytek jen provozní věci jako jsou manžety poloos, filtry atd.
Opravy, které mě nyní čekají:
- kompletní GO uložení přední nápravy, veškeré čepy a silentbloky
- cca při 280tis výměna spojky
- vyměna vnitřního prahu a lemy zadních blatníků
S tímto vozem jsem spokojen, v servisu stojí průměrně týden z celého roku, jinak pracuje a pracuje, každý den včetně víkendů.
Pokud si potrpíte na výkon, jezdíte dlouhé trasy nebo potřebujete rychlé přesuny delší jak 50km tak si toto auto s tímto motorem rozhodně nekupujte. Hrozilo by, že ho vzteky rozbijete a nebo usnete za volantem !!!!