Hodnocení a zkušenosti s autem
Na autě jsem maximálně hodnotil jeho užitnou hodnotu. Ohromný vnitřní prostor, když vyndáte třetí řadu sedaček, máte pětimístný vůz s kufrem takovým, že můžete odjet na měsíc a mít s sebou mnohem víc, než potřebujete.
Když potom vyndáte i druhou řadu sedadel, a pojedete ve dvou, tak je komfortu extrémní nadbytek. Ideální je například dovolené ve třech (tedy co se auta týče), kdy dovnitř dáte klidně 3 horská kola a veškerou bagáž, a tři lidi si pohodlně sedí. Kola nemoknou, nemusíte se bát o jejich ukradení ze střechy, nezvyšují na střeše spotřebu.
Podle tabulkových rozměrů, i když se podíváte na parkovišti, je Trajet o kousek věčí než "Trojčata" VW+Seat+Ford. Zvenku o kousek, ale vnitřní prostor svým uspořádáním o větší kousek.
Manipulace se sedačkami je velmi jednoduchá - dvěma hmaty je sedačka venku za pár vteřin.
Jizdní vlastnosti: hodnotím jako spotřebitel, nejsem odborník přes auta, ale najezdil jsem hodně, a to nejméně 10 auty. Chování na silnici bez problémů, i v zatáčkách, má pocitově poměrně široký podvozek a nemáte strach z nějakého přílišného naklápění nebo nestability. Na nerovné silnici je trochu tvrdší pérování, na dobré silnici pohoda. V zatáčkách na sněhu, vodě, i při brzdění musíte mít na paměti, že přece jenom váží více, než malý osobáček typu Fabia apod.
Jízda po dálnici při 130 km/h je pohodová, příjemná, neunavuje. Nad tuhle rychlost až do 160 km/h taky v pohodě, ale více stoupá spotřeba. Víc jsem nejezdil.
Spotřeba benzínového dvoulitru při popojíždění po městě je tak těch 9,5-10 litrů, což asi u takhle velkého auta je normální. Optimální spotřeba kombinovaná s optimálně pohodovou jízdou je při cestování po okreskách rychlostí kolem 100 km/h, kde se jede tak za 8 litrů. Zajímavé je, že tahle spotřeba se příliš nezvýší, jestliže jedete v autě sami, nebo ve 4 lidech s nějakou bagáží. Ohledně výkonu a spotřeby - auto to není závodní, je spíš pro pohodového konzervativního jezdce. Není problém s ním jet trvale 150, může však být někdy problém rychle akcelerovat, třeba při předjíždění na krátkém úseku.
Řazení v pohodě, jenom při studené převodovce je trochu problém při malých rychlostech zařadit jedničku dřív, než auto skoro úplně zastaví - u německých aut (vč. škodovky) zařadíte jedničku dřív, ještě za pomalé jízdy (třeba v kopci při popojíždění).
Moje auto mělo rozumnou výbavu odpovídající roku 2004: ABS, 4x airbag, klima, všechno v elektrice atd. ... s ničím se nevyskytl ani jeden problém. Spotřební díly: destičky jsem měnil asi na 35 tis. km, přední letní gumy asi na 40 tis, ale v zimě tam byly zimáky. Sjíždění bylo na nápravě rovnoměrné.
Závěr hodnocení: konzervativní a spolehlivý pracant na dovolenou pro velkou rodinu, převážení nákladů, nebo 7 lidí jede na akci, kde jenom 1 musí řídit. Není to závodník pro předvádění.