Hodnocení a zkušenosti s autem
Vlastní zkušenosti, vemu to popořadě:
- vzhled, design - je fakt, že je to hranaté, ale tvar této škodovky je nezapomenutelný. Nesnáším takové ty překulacené tvary nových aut "všechnonajednobrdo"
- komfort, pohodlí... - sedí se mi v něm fajn, je sice poznat, že nesedíte v novém autě s anatomickýma sedačkama, ale pokrok ze 120tek je ďábelský
- zavazadlový prostor - nemůžu si stěžovat. Po sklopení zadních sedadel je v něm místa dost, až jsem se divil, co se všechno do něj vešlo, když jsem stěhoval věci a bordel... Trošku mi vadí rachatické plastové držáky toho krytu za zadníma sedačkama nad zavazadlovým prostorem a nemožnost sklopit zadní sedačky do roviny s nákladovým prostorem (vždycky trošku trčí nahoru)
- výbava - centrál bez DO (5. dveře nejsou napojeny a jedny dveře nefachčí, asi nejde motorek), střešní okno, tažné zařízení, diodka s vypínačem (nefunguje ani diodka, ani vypínač, resp. nevím, co se tím spouští, nic se neděje ani při ON, ani při OFF), prehistorické rádio, jehož display mi je schopný vybít baterii přes noc (vyzkoušeno), repráčky ve dveřích, hliníkové ráfky, vzpěra tlumičů v motoru, zkrácené pružiny zadních kol (sportovní?), prý přebroušená hlava (kvůli kompresi?), lékarnička z roku 1995 (už jsem vyměnil:). No na 135Lko je to dobré ne?
- účinnost brzd - zdá se mi ok, ještě jsem naštěstí nepotřeboval zabrzdit na fleku
- výkon, hlučnost motoru, startování - je trošku shnilejší, ale poměrně tichý, při 100kmh se dá v kokpitu i bavit, startování jsem popsal v poruchách
- karoserie - trošku kvete no. Co šlo, to jsem vylel Rezistinem, díry skrz jsou v obou podbězích zadních kol, prahy jsou ok, lemy jsou dost hotové. To v roce 1992 ještě neznali antikorozní úpravy?
- jízdní vlastnosti - než jsem vyměnil zadní tlumiče, tak jsem chodil po ceste jak ožralý, ale nejezdím jako prase, tak s jízdními vlastnostmi nemám problém, radostné skákání Favoritů se dá ustát
- spolehlivost - zatím mě vždycky dovezl, kam jsem potřeboval a nikdy nevysadil tak, že bych musel sednout na kalandr
- spotřeba - uf. Vzhledem k problému se sytičem radši ani nechcu vědět, jaká je. Stejně to nemůžu přesně zpočítat, protože nefachá počitadlo km
- provozní náklady - vzhledem k vadnému sytiči to bude dost, jinak spotřeba kolem 8l bych bral jako ok u tak starého auta
- cena vozidla - dal jsem za něj 15tis Kč a zakoupil jsem ho myslím v 9/2007
- přednosti vozu - podle mě je to spolehlivé auto. Doveze a neptá se, jak daleko se pojede
- nelíbí se mi - složitý karburátor (Jikov LEKR 28-30), sám do něj nehrábnu, bo mám strach, že tam něco posmolím. Kdo toto vymyslel, tomu bych dal Nobelovku. Jinak bych s tímhle autíčkem nechtěl bourat, přece jenom je to lehké auto a není dělané na bourání, bezpečnostní prvky (jestli to vůbec nějaké má) jsou přiměřené době výroby. A nelíbí se mi, že když chcípne motor, máte na zabrždění asi tak 2s, pak přestane fungovat posilovač brzd...
- proč jsem si vybral tento vůz - je to české, je to svérázné, je to jednoduché (kromě karbece), je to kultovní, je to levné. Navíc při řízení posilujete ruce, posilovač řízení by se hodil...