Zavřít recenzi

Subaru Libero E12

“Hodně muziky za málo peněz.”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1200 
  • Stav km při koupi: 120 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 8-10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

2
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 5.0
Určitě ale nechci říct že je to špatné auto, skoro naopak, jen už není nejmladší a má prostě své mouchy, které se snad vychytají. A nebo jsem koupil fakt mizerný vřed.

Pracuji na horách a na auto mám dost specifické požadavky. Potřebuji 4x4, hodně místa na náklad, ale zároveň potřebuji i odvézt osoby. A jelikož jsem začínal s podnikáním, nebylo peněz nazbyt. Takže minimální náklady .... Předchozí auto ( Patrol Gr ) bylo sice v mnoha ohledech nepřekonatelné, nicméně bohužel jelikož se jednalo o krátký model a provozní náklady byly dost vysoké, musel jsem jej prodat. Po konzultaci se známým, vlastnícím autoservis, mi bylo doporučeno Libero. Nejdříve jsem se té myšlence hodně bránil, ale přesvědčil mě. A tak jsem se stal hrdým majitelem "chodby" , což byla první přezdívka, která mě napadla, a zůstala mu dodnes. Mají prostě společné geny :)

Chodba je hodně legrační vůz. Určitě není ošklivá, je prostě vtipná. Určitě budete všude budit pozornost a budou se za Vámi otáčet, budou překvapeni že se v zatáčce nepřevrhnete ( je hodně stabilní, můžete mi věřit ), a když jim na zasněžené horské cestě budete vytahovat nablýskanou oktávku, budou se tomu ještě 2 roky divit a vyprávět tuto historku svým vnoučatům :)

Libero má základ v Subaru Justy, mají velmi mnoho společných dílů, tedy není problém s náhradnímy díly, nejsou ani moc drahé. V čem je Chodba skoro dokonalá, je ve využití vnitřního prostoru. Co všechno se mi podařilo nacpat dovnitř a přestěhovat, tomu se mi ani nechce věřit. Rekord je 200x110x110 lednice nebo 3 dospělí + pes (boxer) + nákup potravin v makru za 25tis Kč. Naopak nevýhodou je nízko uložený motor a veškerá mechanika, a tedy i hodně vyhnilých dílů.

Hodně ji používám na sněhu, tady přijde vhod 4x4. V kombinaci s dobrými pneu a muší váhou je skoro srovnatelná s Patrolem. A to nemá ani redukci ani uzávěru diferenciálu. Nevýhodou jsou uzounké kolečka ( 155/80R13 ), takže když ji ustelete na břicho tak nezbývá než si zaposilovat s lopatou. Ale loni, když u nás po Kirrylovi napadlo přes noc cca 80cm lehkého prašanu, tak jsem strašil běžkaře :) ale sníh musí být fakt lehký.

Chodba není pohodlné auto. Je to skákavá herka. Dokonce s ní nemůžete ani jezdit po kolejích, je moc úzká :) Max rychlost je 130km/h, cestovní je do 120, pak je řízení adrenalinovým zážitkem. Taky kamion na okresce v protisměru nebo nárazový vítr dokáže autem pořádně zacloumat. Spotřeba 8 až 10l , kdo tvrdí, že jde jezdit za míň, tak kecá ( nebo jezdí maximálně padesátkou :) Jo a žere olej, tak 0,5 litru na 1000km.

Je to dobré auto? Jak pro koho. Mě vytrhlo trn z paty, dostal jsem každodenního dříče s malými náklady, velkým prostorem i ohlasem. Kdybych dělal jakoukoli jinou práci, určitě bych si vybral něco jiného. Určitě jsem si ji ale oblíbil a budu na ní vždy vzpomínat v dobrém a s úsměvem :)

Závady a opravy na autě

Bohužel celkem dost.

Bylo přivezené z německa, se špatnou spojkou. Což byla 1. položka na seznamu.

Po najetí cca 1000km prasklé víčko rozdělovače.

Po 5 tisících vyhnil výfuk i s katalyzátorem. Společně s tím byla znova natažena elektroinstalace.

Po 10 tis měněny vstřiky.

12 tis km. Auto startuje pouze za studena. Když je zahřáté tak se mu nechce. Po 2 návštěvách autoservisu se zjistilo, že je vyhnilé ukostření motoru.

15tis km. Vstřiky. Všechny.

25 tis. Skoro se stává standardem, že jezdím jen na 2 válce. V jednom servisu mi vyměnily svíčky a vzduchový filtr, auto 2 dny jezdilo opravdu dobře a pak se mu už zase nechtělo. Teď je na delší léčebné kůře a zatím nevím čím byla závada způsobena.

No, a že nejde vyhřívání zadního skla a zadní větrák, to už neřeším ....
<
Přejít na standardní verzi stránky »