Zavřít recenzi

Volkswagen Golf gtd

“Neuveritelně spolehlivý držák, který se už jen tak asi nikdy nevydaří”
  • Rok výroby: 1987 
  • Typ motoru: 1.6 gtd 
  • Stav km při koupi: 200 000 km 
  • Stav km nyní: 222 222 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 0 - 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.0
Krome vyse popsanych blbin je to naprosto vynikajici auto. Totalni drzak. kdyz jsem jel poctivych 90 km/h skrz cele Nemecko pouze po dalnicich, vzal si neuveritelnych cca 5 litru na 100 km. Tzn. najede 1000-1050 km na plnou nadrz (55 litru).

Pri 120 km/h pak spotreba silne stoupne, najedu tak 850-900 km na plnou nadrz, pri maximalnich rychlostech cca 150 km/h (pedal konstantne na podlaze) po dalnicich najedu tak 750 km a jsem na suchu. Jinak na bionaftu mi pripada ze to jede opravdu o neco lepe nez na normalni naftu.

Neuveritelne spolehlivy, nikdy se mi nestalo ze by zustal vylozene nekde stat.
Do kopce moc netahne a kdyz chcete vymacknout max. rychlost (cca 170 km/h) musite se poradne rozjet z kopce aneb auto "rozhoupat" a pak si tuto rychlost skutecne dokaze udrzet i na rovine, do doby nez prijde prvni stoupani nebo jina prekazka.

Topeni: znam jen 2 lidi co jim prestalo topit z buhvijakych duvodu. Moje zhne naplno tak ze pred vydechem horkeho vzduchu neudrzim ruku. Hicuje vic nez u Zigulika (A to je fakt co rict!!!!), cilize mam za 5 minut z auta saunu.

Jinak vetrani se neda uplne zavrit, i kdyz je "na nule" stejne dovnitr minimalne profukuje a obcas i prach. Da se to odstranit alespon zavrenim vsech 4 hlavnich vydechu. Tento nedostatek vyresi pridany pylovy filtr do interieru.
nahradnich dilu je vsude habadej a za babku.

Ale POZOR na vrakoviste [cenzura-reklama, pozn.red.] (Pha)!!! Nic tam nekupovat, silne predrazene a ochota nehorazna!!!

Závady a opravy na autě

Posbirane ode me a od znamych dlouhodobe vlastnici stejny typ: Naproste malickosti ktere se ale u kazdeho shoduji: Velice rad rezne zadni poklop, kolem vicka nadrze a trosku pod zadnima bocnima oknama.

Trhaji se tesnici pryze nad dverma (Uz sem tam 2x daval novy listy a pokazdy se stejne pomalu ale jiste pri kazdym zabouchnuti zacaly utrhavat!!).

V interieru se vlivem uzivani ci vlhka odlupuje tkanina na bocnim tapecirunku dveri. To muze byt zpusobeno i tim ze dolni lista bocniho skla ve dverich dostatecne nedoleha a do dveri tece. Spodni kryt pod volantem po prvnim "nechtenem" kopnuti kolenem upadne a uz nedrzi, leda izolepou. Pozor, stalo se to snad kazdemu koho znam !

Motor: Po 150000 km naprosto bezne zacina odchazet turbodmychadlo, strika olej do sani a do vejfuku. Dobra novinka je ta, ze se (nahodou!!!) da pouzit po uprave vyfuku i dmychadlo z noveho Passata ci Oktavky. Nelejte bionaftu do nadrze z jedinyho duvodu: Nadrz je vevnitr nabarvena nejakou divnou barvou kterou agresivni bionafta rozlepta a jejiz zvance pote neustale ucpavaji palivove potrubi a filtr.

Podvozek: Po cca 200000 km zacnou hucet zadni loziska a mlatit predni homoklouby. Za par korun vymenit (Jednoduche).
Dalsi velka nevyhoda je ta ze se da otevrit (vypacit,vykrast) behem 3 sekund, diky naprosto debilnim madlum se zamkem na ktere staci obycejny sroubovak, oproti napriklad Audi se zapustenymi klikami, pres kterezto se dostat je daleko komplikovanejsi.

Zadni original pruziny jsou po letech jiz tak mekke ze kdyz trochu nalozim kufr, auto si vzadu "sedne" na kola. Cilize koupit dozadu tvrde pruziny, napriklad H&R. Predni pruziny jsou original z 1985, drzi stale skvele.
<
Přejít na standardní verzi stránky »