Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je v následující výbavě: motor 1.9 JTD MultiJet 16V, výkon 110 kW/150k, točící moment 305 N/m, automatická dvouzónová klima, vyhřívané sedačky, ABS+ESP+ASR, dálk. centrál, el. okna, posuvné zadní sedačky s naklápěcími opěrkami, Autorádio ConnectNav (rádio, telefon, navigace, CD, MP3...), šestikvalt, mlhovky, 17" Alu originály Fiat obuté 215/45.
Dlouho jsem hledal auto s požadovanou výbavou a silnějším JTD motorem a dobře jsem udělal. 150 koní v kombinaci s vysokým kroutícím momentem nenechá řidiče ve štychu snad nikdy. Na dálnici jsem zatím dal maximum 230 km/h.
Spotřeba byla věc, která mě ze začátku zklamala, ale když jsem se začal trochu kontrolovat a nejezdil s pedálem na podlaze, ustálilo se to na celkem rozumných číslech. Výrobcem uváděných 4,4 l/100km je hodně teoretická hodnota. Dá se pokořit na rovinaté trase s velmi lehkou nohou. Při výkonu auta je ale hrozné utrpení jet na spotřebu pod pět litrů ;-) Při normální klidné jízdě se to pohybuje mezi 5-6 litry, svižnější jízda kolem 6-6,5. Naplno se s tím nedá dostat přes 9 litrů, i při hodně sportovní jízdě se spotřeba ustálila většinou lehce přes osm litrů. Na dálnici padne podle počítače deset litrů kolem 180-190 kmh. Po městě se dá rozumnou jízdou za 6-7, ale taky se dá s těžkou nohou dostat k devíti. Vzhledem k velikosti auta je spotřeba odpovídající.
Velmi pozitivně hodnotím dělené posuvné zadní sedačky s naklápěcími opěradly. Sice neumožňují sklopení tak, aby byla podlaha vzadu rovná, takže případné přespání asi nebude moc pohodlné, ale máme půlroční dceru a posuvem sedaček je možné přesně rozdělit prostor mezi zadní sedadla a kufr, aby se vešel kočárek a přitom měli pasažéři vzadu dost místa. Opěradlo za autosedačkou-vajíčkem se dá nastavit úplně svisle, což opět zvětší prostor v kufru atd... má to drobný mínus v té nerovnosti, ale jinak z hlediska variability to nemá chybu.
Negativně hodnotím dvě věci. První jsou vibrace, které se z motoru přenáší do interiéru. Týká se to pouze studeného motoru, apk to přestane, ale je to trochu nepříjemné, cca 2-3 minuty po nastartování se jakoby něco klepe v palubce.
Druhá věc je nedotažený ConnectNav. Jednak si nepamatuje, kde na CD/MP3 skončil, takže po každém vypnutí motoru se jede od začátku a zapomene i nastavaní shuffle, repeat apod. Mapa ČR v navigaci není moc podrobná a nedá se sehnat lepší. Stačí to na základní navigaci, ale s TomTomem nebo iGO se to srovnávat nedá. Snad jen podrobná Praha.
Trochu překvápko byly vyhřívané sedačky, které mají vypínač dole poblíž páky na posuv a není nikde žádný indikátor, takže jsem o nich měsíc ani nevěděl ;-)))
Auto za půl roku a 20 tisíc km nemělo žádný problém, jen se měnil olej. Původně jsem chtěl výrobcem předepsanou Selenii, ale při její nesmyslné ceně jsem přistoupil na Texaco stejné kvality (bylo za míň než polovinu).
Když to shrnu: zásadní plusy jsou motor, rozumná spotřeba, variabilita zadního prostoru, dobrá cena (tříleté auto za 280 tisíc Kč), příjemná je i dvouzónová klimatizace, protože máme s manželkou dost odlišné požadavky na teplotu v autě. Automatická dvouzónovka ale není ve všech modelech, většinou mají obyčejnou manuální. Potěší i promakaný palubní počítač se dvěma TRIP počítadly (pro každé průměrná spotřeba, čas, km). Mínus je hluk při studeném motoru a nedotažený ConnectNav, který má sice spoustu funkcí, ale nepotěší, že si nepamatuje nastavení většiny z nich. Tyhle věci řeší údajně novější ConnectNav+, který má navíc i barevný LCD displej. Možná se po něm poohlídnu.