Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhledem k tomu, že se jedná o můj druhý automobil (tím předchozím byla IBIZA r.v.92 1,5 benzín), je TOYOTA tím lepším co jsem vlastnil. Corollu nebylo právě jednoduché s tímto motorem 2.0 D-4D 81KW a auto. klimou sehnat protože jich je v naší republice není moc. Tu svoji jsem našel na stránkách v jednom jihomoravském autobazaru a do týdne jí měl.
Musím uznat, že corolla není až tak moc pěkný automobil a krásy toho také moc nepobrala. Prostě se mi více vzhledově líbí jiná auta, ale chtěl jsem více spolehlivé než pěkné. Kabát má velice zachovalou šedou metalízu bez větších škrábanců a celé auto je osazeno org. koly z lehké slitiny o průměru 15" na pneumatikách Michelin Pilot 195/60 R 15. Rezerva je plnohodnotná a je umístěna ve spodní části uvnitř kufru. Vnitřní výbava vozu je automatická klima, radio na CD, 4 x airbag, ABS, 4 x el. okna, centr. zam., stavitelný volant a to je asi tak všechno. V nárazovém testu 4 hvězdičky.
Na zadních sedadlech je dostatek místa pro kolena i hlavu i pro dospělého člověka. Sedadla jsou pohodlná i na delší cesty. Zavazadlový prostor je to menší co mohou vozidla v dané kategorii nabídnout.
Motor vozu je ve výborné formě je tichý a kultivovaný, je slyšet pouze za studena a po zahřátí je slyšet jen šepot turba. Největší krouťák má vozítko při 2400 ot./min. a to 250 Nm. S výkonem 81 KW je auto schopné docela dobře uhánět. V dnešní době výkon 81 KW není moc na obsah 1995 ccm, ale na to stáří...dobrý. S corollou jsem uháněl nejvíce cca 200 km/hod. teda podle tachometru. Skutečně asi o pár km méně. S autem najezdím něco kolem 2000 km/ měs. v kombi. provozu s reálnou spotřebou 5,1 l/100 km nafty. Musím uvést, že v porovnání s naftovým motorem TDI koncernu VW, který zní jako by se měl zadřít... je motor TOYOTY šepot květin...! Nádrž má na 55 l nafty. Rozvody se mění u motoru D-4D každých 90 000 km.
Jízdní vlastnosti corolly jsou na chvalitebné úrovni s tím, že na FORD FOCUS a MAZDU 3 nemá. Kamarád vlastní Corollu TS 1.8 (141 KW) u tohoto motoru nestíhá podvozek. .
Servisní intervaly jsou každých 15 000km. Za GP v autorizovaném servisu TOYOTA v Ol. jsem při 120 000 km zaplatil 6200,- Kč a při 136 000 km zase 4 800 ,- Kč. Když jsem se pokoušel odjet ze 136 tis. km GP provedenou v autokomplexu, tak jsem málem neodjel jelikož jsem nemohl nastartovat vozidlo. V servisu mi bylo řečeno, že už prej auto špatně startovalo, když jsem ho dovezl k nim (nikdy v minulosti jsem chybu startéru však nezaznamenal) a pokud startér chci opravit... tak ho tam mám nechat s tím, že oprava mě bude stát cca 6000,-Kč. S tímto jsem nesouhlasil a auto odvezl do klasického neznačkového servisu, kde mi volnoběžku opravili za 3100,- Kč. Toto byla moje jediná oprava ( + jedna prasklá žárovka H7 v PP světlometu) za celou dobu co auto vlastním a také poslední negativní zkušenost s autorizovaným servisem.
To...co jsem od TOYOTY COROLLY očekával nyní mám...:-)