Hodnocení a zkušenosti s autem
Zdravím všechny příznivce a odpůrce cé pětek. Navazuji tímto na svoji recenzi ze dne 10.12.2005. Tehdy jsem vlastnil auto asi měsíc a popisoval jsem úžasné pohodlí a jiné výhody auta. Za více než dva roky užívání jsem najezdil asi 40 tis.km a musím konstatovat, že se ani po této době moje nadšení pro tento vůz vůbec nezmenšilo. Spíše naopak.
Přemýšlím, zda si auto nechat ještě 2-3 roky nebo ho vyměnit za novější. Takže nejprve pár faktů. Dlouhodobá spotřeba je 7,7 l/100 km čím dál dražší nafty, ale s tím asi nic neuděláme a zakázat šejkům v emirátech lyžování na umělých sjezdovkách asi taky nemůžeme. To by byla diskriminace části obyvatel planety. Dá se říct, že tak 50% jezdím po městě a navíc samé krátké pojížďky se studenými starty. Pokud jedu mimo město, tak většinou s rodinou a tudíž s plnou zátěží.
Ale pozor, ten kufr je tak obrovský, že se ještě nestalo, abych ho celý naplnil. Jezdíme na hory ve čtyřech bez zahrádky a rakve. Lyže prostrčím sedadly a do kufru se vleze všechno oblečení, vybavení a ještě boby. Ve 120.000 km jsem se nechal udělat ve značkovém servisu kompletní servisní prohlídku vč.výměny rozvoďáku a předních brzdových destiček.
Předpokládaná cena na smlouvě byla 25.000 Kč, ve skutečnosti jsem platil 17.800 Kč, takže velká spokojenost. A další závady? Výměna zámku levých zadních dveří - 3.500 Kč, výměna řídícího modulu aut.klimatizace - 4.000 Kč, výměna vnitřní kliky ve dveřích řidiče (i když je z velmi kvalitní slitiny, tak se asi unavila a ulomila) - 2.000 Kč. Asi 3x výměna halogenek předních světel po 200 Kč/kus. Všechny ceny jsou včetně prací ve značkovém servisu.
Celkově se dá říct, že má auto naprosto stejné jízdní vlastnosti jako před dvěma roky, kdy jsem ho kupoval. Zkrátka těch ujetých 40.000 km se na motoru, převodovce a podvozku nijak neprojevilo. A ještě jeden poznatek za sebe i za své známé. To auto se neokouká, pořád se mě i všem kdo se mnou jezdí líbí. Tak za dva roky zase zdar.