Zavřít recenzi

Renault Clio

“Dobré auto do města a pro klidné řidiče.”
  • Rok výroby: 1992 
  • Typ motoru: 1,2 
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 140 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,5 - 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 7.8
Zdarvím.
Renaulta jsem koupil z toho důvodu, že jsem otci slíbil, že mu přenechám moji mazdu ( nutně potřeboval auto na dojíždění do práce).
Po servise, kde byly vyměněny tlumiče, rozvody, vodní pumpa, vyměněny náplně, čelní sklo, atp., bez potíží prošel STK.
Design automobilu:
Po designové stránce se mi auto zdá velice líbivé ( i když je postaršího data výroby). Má dynamickou karoserii, mě osobně se líbí otevírání kapoty po stylu starších BMW.
Pohodlí a prostor:
Je to malé auto, proto toho prostoru moc není. Pro dva lidi to bez potíží dostačuje, pro čtyři je to menší potíž (na zadních sedadlech se musí trochu tísnit) a pět lidí už je pro tohle auto příliš. Sedadla nejsou vhodná na dlouhou jízdu. Po několika desítkách kilometrů vás začnou bolet záda ( po faceliftu byly sedadla mnohem pohodlnější). Palubní deska je jednoduchá a přehledná z plastů, které jsou odolné. Vše je na dosah řidiče. Hlučnost v interiéru je uspokojivá, na nerovnostech povrzává. Zavazadový prostor dostačuje opravdu poze pro dva pasažéry. Často mívám zaskládané i zadní sedačky :-).
Motor:
Benzínový agegát o obsahu 1,2 litru je vcelku živý, naprosto dostačující pro městský provoz. Pro mimoměstský provoz už to není tak slavné. Na klidnou jízdu to stačí ale pro dynamičtěji založené řidiče tenhle motor prostě není. možná, kdyby byl v naprotém pořádku, byl by dobrý...
Jízdní vlastnosti:
Jízdní vlastnosti jsou naprosto bezproblémové... Auto dobře sedí na silnici, drží zvolenou stopu. Při přejíždění příčných nerovností je mírně nervózní. Brzdy, které jsou také po výměně jsou dobré, ale nesmíte je nechat moc zahřát, potom rychle vadnou.

Spotřeba byla v létě a teplých dnech kolem 5,5 litrů na sto, v zimě se podstatně zvýšila až na 7 litrů. To už se i zdá dost...

Nyní zvažuji koupi jiného vozu. Něco většího a silnějšího ( ve výběru je Fiat, Citroen, Saab a Mazda).

Závady a opravy na autě

Po koupi jsem ho postavil do servisu, aby se ne Clio podívali. Vyměnili spoustu věcí. Tak teď by to mělo být bez potíží. Ale není...
Při rozjíždění mi motor ztrácí výkon a po zahřátí na provozní teplotu zhasíná...
<
Přejít na standardní verzi stránky »