Zavřít recenzi

Citroën Xantia 1,9td,break

“Pohodlný,prostorný vůz.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1900/td 
  • Stav km při koupi: 145 000 km 
  • Stav km nyní: 175 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 9 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Auto je velice pohodlné.Hydraulika zatím absolutně bez problémů.Sedačky jsou pres svou měkkost velice pohodlné,interiér je však velice zastaralý.Volant se drží příjemně,má správnou tloušťku i průměr.Vadí mi neosvětlené hodiny a ovládání topení-nevím,zda to spíš není závada.Pokud někdo poradí,děkuji-mají svítit ovladače topení?

Interiér je velice dobře osvětlen,to se týká i kufru.Ten je velice prostorný,nicméně jeho boční schránky jsou malé.Sada klíčů,trojůhelník a podobné věci jeho prostor zbytečně zmenšují.

Odsuzovaná rezerva pod vozem mi nepřijde jako takový zápor,jak se o ní mluví.Pokud měním kolo v dešti-je špinavá.Ale to je i to kolo,které měním.Takže se umažu tak jako tak.Navíc při defektu u Favorita při cestě na dovolenou šel obsah kufru do škarpy,abych se na rezervu dostal.:-(
Díky hydrauliky se Xantka zvedne a rezerva jde ven jedna báseň.Ale zase na ní jde bohužel vsechen maras z cesty.:-(

Motor je velice příjemný a jde už od cca 1500 otáček za plynem.Na tak těžké auto je dynamika překvapující.Je výborně odhlučněn a hluk jde spíše od kol.Ale v přijatelné míře,v autě je na diesel klid.

Spotřeba je skvělých 6-6,5 litrů.Je sice větší,než u tdi,ale i tak je to pěkná hodnota,která není závyslá na těžkosti nohy na plynu.Je téměř konstantní ve městě,na okreskach i pri 140 na dálnici.

Francouze jsem nikdy nechtěl,leč po zkušební jízdě,díky lákavé ceně a obrovskému prostoru uvnitř jsem ji podlehl.Auto je to krásné a nebýt poruch,které se u mě vyskytly,tak bych byl absolutně spokojen.Takto nevím,co dál od ní čekat.Hlava praskla bez žádné příčiny.Motor se nepřehřál,nezmrzl a přesto praskla.Udajně je to slabina těchto motorů.

30 000 km za půl roku je sice dost,ale poruch taky.
Tak doufám,že už se uklidní a bude teď pracovat dlouho.

Závady a opravy na autě

Bohužel ano.Zlomený držák čerpadla a následná doporučená ikdyž ne nutná repase čerpadla.

Před měsícem prasklá hlava.

Zlomené palivové trubky od čerpadla-nejspíš následek chvějícího se čerpadla.

Již dvakrat mněněny žhavící svíčky.

Při zařazené rychlosti a sundání nohy z plynu,klesne otáčkoměr na nulu.Po vyšlápnutí spojky,vyskočí zpět na volnoběžné otáčky.Jde ale o nepodstatný detail.
<
Přejít na standardní verzi stránky »