Zavřít recenzi

Škoda Felicia GLXi

“Král českých silnic!”
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 1289 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 90 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 13 let
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.4
Když to všechno shrnu, auto slouží velice dobře a závady, které se během 13 let vyskytnuly jsou skutečně zanedbatelné. Všechno se opotřebovává, a tak je to třeba měnit. Každopádně Felície jsou dodnes opravdu vzhledově pěkná auta a můžu je bez nadsázky označit za držáky.

Výbava GLXi s 50kW byla tehdy to nej, co se dalo pořídit, avšak z moderních prvků lze jmenovat snad jen centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo na svou dobu kvalitní radiopřehrávač Blaupunkt, dodávaný Škodou. Jinak vůz nemá žádné bezpečnostní prvky, jako airbag, ABS, ASR, ESP, zkrátka nic. Nikdy mi to ale nezcházelo, oželet jsem samozřejmě musel rovněž elektriku v oknech, nebo dokonce v zrcátkách a také klimatizace byla řešena stažením okének, puštěním ventilátoru a otevřením šíbru:-).

Auto je české veřejnosti velmi dobře známo, a tak nemusím ani říkat, že prostor je v něm přeci jen dostačující, i když nenabízí ani manipulaci s volantem nebo výškové upravení sedačky řidiče. Na silnici sedí dobře, motor má velký ventilový rozvod a je skutečně tahounem ve své kategorii. Rád jde do otáček za doprovodu příjemného zvuku. Na dálnici se dá bez jakýchkokliv problémů držet stálá maximální povolená rychlost. Felície mě skutečně prakticky vždycky dovezla, nikdy jsem na ní nemusel nadávat, plno věcí si člověk udělá sám. Spotřeba je rovněž vynikající. Jen je zajímavý způsob jakým ukazuje palivoměr.

Dá se ujet třeba víc jak 150 km a jeho ručička se ani nehne, ovšem pak nabere slušnou sestupovou rychlost:-) Vzhledem k dnešním cenám tohoto vozu mohu tento typ jen doporučit. Kdo nepotřebuje auto přecpané moderními prvky ať už bezpečnostní nebo luxusní výbavy a stačí mu motor, který rozhodně není slabý, ovšem samozřejmě to není 1.6, pak je to vůz pro něj. Proti vozu Škoda Felicia nemůžu říct jediného křivého slova a naopak ho označuji jako jeden z nejlepších vozů své kategorie!!!

Závady a opravy na autě

Tento vůz byl zakoupen v rodině jako nový. Nejen po prodeji mého předchozího auta jsem ho využíval výhradně já a najezdil s ním tisíce km po celé Evropě. Co se závad týče za těch 13 let co v rodině je, jde spíše o drobnosti. Hned po koupi byl z výroby špatný alternátor, takže po doježdění na baterku jsme pak zůstali viset.

Ten se v rámci záruky vyměnil a léta pak s autem nikdy nic nebylo. Samozřejmě se časem vyskytla tradiční rez felícií u pátých dveří, nevracel se brzdový pedál, což se za pár let v letním počasí stává u felícií rovněž.

Dále během let odešel imobilizér, spínačka, loni praskla nádržka chladící kapaliny a před pár měsíci dosloužil také chladič. Poslední dobou je nějaký špatný kontakt na osvětlení ovladačů topení. Jinak řečeno, světlo se tomu dává "fláknutím":-).
<
Přejít na standardní verzi stránky »