Zavřít recenzi

BMW 318 e36

“Při dobré údržbě je i desetileté BMW pořád cool.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1795 i 
  • Stav km při koupi: 146 000 km 
  • Stav km nyní: 175 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.6
Auto jsem koupil od svého syna, který s ním jezdil asi rok, takže jsem věděl, do čeho jdu a když syn oznámil, že obmění vozový park, řekl jsem si, že takové auto nemůže jít jen tak z domu. A tak jsem svému nahnilému Formánkovi na LPG dal sbohem a přesedlal do BMW.

Přiznám se, byl jsem trochu nejistý, ale po několika jízdách nejistotu vystřídalo nadšení. Auto je ve slušné výbavě, černá metla, to už jsem vzpomenul, béžová kůže, dvouzónová digitální klimatizace, zatmavovací zrcátko a další serepetičky, ze kterých jsem byl coby bývalý majitel Formana na větvi. :-)

Co se týká provozních zkušeností, není co vytknout. Jezdím autem denně do práce 16km tam, 16km zpět, jezdím na chatu 150km tam a zpět, autí jsem také prohnal na loňské dovolené do Chamonix (1450km jedna cesta). Jedním slovem, no problem.
Co se týká jízdních vlastností, auto sedí jak přilepené k vozovce, nechápu, jak se někdo může s BMW vybourat. Akorát podvozek mi připadá trochu tvrdší. Co se týká spotřeby, tak to jsem byl od začátku příjemně překvapen. Přes 8 litrů jsem se nedostal nikdy, ani v zimě, ani s klímou v létě, ani když jsem jel trochu svižněji. (co 1,8 dovolí) :-)

Spotřeba může někomu narůst akorát ve městě, při jízdě od semaforu, k semaforu.
Jel jsem i za 6,7, ale normálně tak 7,5. Prostě spokojenost maximální. BMW 318i se svými 115k není žádný trhač asfaltu, je to spíš normální auto na každodenní ekonomické ježdění. Takže co říci závěrem?

Auto doporučuji, ale každopádně, pokud má někdo zájem, měl by spíš uvažovat o posledních ročnících e36. Jednak kvůli modernějšímu motoru, jednak kvůli faceliftu. Prostě e36 před rokem 93 nebrat ani náhodou.

Při koupi hledět víc než na tachometr, ten nemusí ukazovat pravdu, na skutečný stav vozidla. Poslechnout si motor, zda se neozývají hydraulická zdvihátka ventilů, projet pořádně auto, všímat si, zda něco někde neklepe, nehučí-ložiska či diferenciál, zda a jak brzdí, jak se řadí. Podívat se na olejovou měrku, zda není v motoru emulze, což svědčí o vadném těsnění hlavy, či přímo prasklé hlavě (u čtyřválců to není časté), podívat se na víčko otvoru pro nalévání oleje, čichnout do expanzní nádobky chladiče, zda neucítím olej, a tak podobně.

Je toho mnoho, špatná koupě BMW se moc nedoporučuje. :-), takže kdo se v autech moc nevyzná a nemá ani dobrého kamaráda, ať se raději drží při zemi, koupí novou Fabii a neriskuje s desetiletým BMW. Může mu to sice vyjít, tak jako mně a bude mít nadstandardní fáro zvučné značky pro radost, ale také může být zklamán a může psát zcela jinou recenzi, než já.

Závady a opravy na autě

Jediná porucha, která mě štve je "odlézání" střešního tapecírunku. Děje se tak v letních vedrech, nakolik mám černou metalízu a auto není garážováno. V zimě se odlézání zastaví. Asi budu hledat čalouníka.

Výměnu svislých čepů přední nápravy, preventivní výměnu vodního čerpadla, výměnu zadních brzdových kotoučů snad ani nelze považovat za poruchu, jde spíš o spotřebák.
<
Přejít na standardní verzi stránky »