Zavřít recenzi

Opel Astra 1,4i GL

“Jednoduchý a spolehlivý vůz pro nenáročné s levným provozem.”
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 1,4 
  • Stav km při koupi: 85 000 km 
  • Stav km nyní: 115 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 7.2
Můj celkový dojem z tohoto vozu je velmi schizofrenní. Různá hlediska maj dost odlišné hodnocení...

1) Spolehlivost:
Auto mě nechalo stát dvakrát - jednou po nastartování začal stoupat dým ze spínací skříňky. Vlivem opotřebení se rozbrousil kontakt a vzninul elektrický oblouk. Oprava za 150,-Kč. Podruhé došlo na nejhorší - praskl rozvodový řemen a potkaly se ventily s pístama. Nic nevylétlo ven, ale venitř to vypadalo jak v Bejrútu. Koupě jiného motoru + výměna stály celkem 6000,-Kč. Byla to moje chyba - výměnu jsem neustále odkládal, ale motor jsem moc nešetřil. Jinak žádná závada, pouze hrozby - občas blikání diagnostiky, jednou přes noc vybitá nová baterie (zůstalo viset relé), sem tam divný zvuk a nebo náhlý úbytek některé z náplní. Přestože statisticky bylo auto bezporuchové, nikdy jsem nikam nevyrazil bez kompletního nářadí.

2) Ergonomie, pohodlí:
Astra byla určena jako vozidlo pro Lumpenproletariát a od toho se odvíjí na autě úplně všechno. Horší plasty jsou snad už jen v Avií. Jsou sice trochu měkčené, ale snadno se poškrábou. V autě se většina věcí klepe, rezonuje, vrže, nebo alespoň uvolňuje - hlavně po ránu:). Materiály interiéru se snadno špiní a těžko čistí. Samovolně se uvolňuje látkový potah stropu. Větrání přehluší cokoliv. Celkově na mě interiér působí jako zakulacený holobyt. Ergonomie je vcelku účelná - ovladače jsou dobře přístupné. Kolečko sklápění sedaček je ale (stejně jako u většiny "koncernových" aut) pohodlné tak pro hadí ženu. Kdo si nechce lámat ruku, nebo riskovat uvíznutí mezi sloupkem a sedačkou, ten ať si sedačku nastaví v klidu před jízdou. Co se týká vnitřního prostoru - standart ve třídě, ale větší kufr než Felicie... Koupil jsem auto se sníženým podvozkem, ale i v sérii už to bylo dost nízké. Ten pocit že i Trabantu se sedí výš a neustálé oslňování kýmkoliv protijedoucím už nechci zažít.

3) Motor, podvozek
Motor je asi na autě asi ta nejlepší věc. 1,4 z roku 94 a 44kW se chová vcelku svižně a pružně (měl jsem dva a oba stejné). Spotřeba od 5l/100km při lehké noze do 6,5l/100km v pěti lidech a plným kufrem po horách a ve spěchu. Průměr 5,3l/100km při 70%meziměstu a 30% městu. Podvozek standart - asi jako Felicie, ale tvrdší a jistější (ale nemůžu soudit objektivně, můj vůz měl měl kratší pružiny). Měl jsem sociální výbavu - tzn. nic. Ani servo - tenhle vůz není pro slabochy a křehule:) Bez serva nebrat! Řazení vcelku přesné s krátkými dráhami, ale až po seřízení. Převodovka byla po těch kilometrech docela hlučná a po výměně oleje kladla za studena takový odpor, že to v mrazech skoro dusilo motor. Motor 1,4i 44kW byl osazený dost slabým alternátorem a při zátěží (světla, větráky, ofukovače a vyhřívání skla nebo stěrače) to hodně ovlivňovalo otáčky při volnoběhu.

4) Úroveň techniky:
Levné auto z první poloviny 90 let..... Celkově vzato, resp. z dnešního pohledu je to bída. Koncepce vozu není špatná, ale použité materiály a technické jsou zpracování nevalné. Karoserie a podvozkové díly kvetou jak louka v máji. Plasty vržou a stárnou na slunci. Spojovací materiál má nedostatečnou povrchovou úpravu a rezaví. Hliníkové díly jsou z nekvalitní slitiny a mají od soli rozežraný povrch (bílá vrstva oxidu) a ve funkčních spojích přirůstají k dílům ocelovým. Např. mechanismus zadních stěračů při malém používání srůstá s osou od elektromotoru a musí se občas mazat. Motor to samé - při opravách hrozí poškození závitů do motoru, protože závity korodují a křehnou. Koberce nedrží tvar a "pelichají", resp z nich lezou "cucky" jak z obnošeného svetru. Prostě nic moc.

Shrnutí:
Auto je jednoduché a spolehlivé. Je to dobrý stroj pro cestování z bodu A do bodu B - víc od něj asi nelze čekat. Je velmi ekonomické - nízká spotřeba, náhradní díly za cenu ND na Favorita = za pakatel. Astru jsem kupoval jako auto na dojíždění do práce a tenhle účel splnila na 100%. Nic jiného ale nenabídla. Dlouhá cesta o dovolené nic moc a malý kufr taky vyžaduje logistickou zručnost. Celkový dojem spíše špatný...

Závady a opravy na autě

- hořící spínací skříňka
- totální koroze
- nefunkční termostat
- nefunkční ruční brzda
- sporadicky stávkující Lambda-sonda
- prasklý rozvodový řemen (a následná sebedestrukce:))

vzhledem ke stavu, ve kterém jsem ho koupil vcelku dobré skóre poruch...
<
Přejít na standardní verzi stránky »