Zavřít recenzi

Jeep Patriot SUV

“Neotřelý ,solidní a reprezentativní”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: CRD 2.0 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 5 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.2
Jeep vstoupil závěrem r 07 na trh s novinkou, tzv. "cenově dostupným "Jeepem,a to Patriotem.Jedná se o dnes módní kategorii a vzhledem k nekvalitním vozovkám a nečekaným sněhovým kalamitám oprávněně. Mým předchozím vozem byl tak trochu obstarožní Mitsu Pajero Pinin,určený spíše do terenu a díky jeho spotřebě i milovníkům benzinek.Jeep Patriot se mi zalíbil na první pohled: neokoukaný zjev s maskouWrangleru ale celkovým pojetím spíše zvýšené kombi 4x4, tedy jistá alternativa naší Octavii Scout nebo Subaru Forester.

Motor CRD netřeba představovat, táhne výborně, po zahřátí je velmi tichý , snad bych uvítal menší "turbo" efekt , táhne až od 2000 otáček. Přestože se jedná v podstatě o nezajetý vůz, který má najeto 5000 km a jezdí 80% po městě,spotřeba je vynikajících 7,2l nafty/100km.

Podvozek je spíše "měkký",takže výborně zvládá nerovnosti vozovky,auto i přes svou velikost je dobře ovladatelné,posez oproti Pajeru je podstatně níže,blíží se "civilnímu"vozu,i přes světlou výšku 20cm v zatáčkách nejsou problémy, auto působí lehce nedotáčivě,zvláště na kluzku. Permanentní pohon 4x4 s možnosti uzávěru střed. dif. jsem použil zatím jen jednou- na polní ceste ve 40cm neprojetého sněhu při otáčení a couvání-vůz to zvládl bez potíží.

Co se týká prostornosti,já i syn máme 190cm a vejdeme se bez omezení prostoru pro nohy za sebou, jen bych uvítal delší sedáky na zadních sedadlech pro lepší oporu stehen a ergonomicky lepe řešené opěrky ,ty stávající jsou hodně tvrdé.
Kufr je objemný tak akorát,nákupy a batožiny na "chalupu" pojme,sklopíte li zadní sedadlo a jedeteve dvou,nepotřebujete vanu na lyže. Ozvučení vozu je vynikající, ale vychutnáte si ho jen do rychlostí 100km/hod, při vyšších rychlostech vnitřní hluk rychle stoupá.

Auto je velmi příjemné jak ve městě,tak mimo něj ,nejlépe se cítí mezi 100-120km/hod na 6.st. při 2000-2500ot/min, síla motoru je zcela konkurence schopná autům podobné třídy-rozhodně nejste brzda provozu.

Vůz celkově vypadá konzervativně,robustně a zároveň neotřele, no a v černé metalíze je to i velmi "repre". Takže až na ty plasty v interiéru nemá Patriot žádnou chybu a určitě jej doporučuji těm,kteří hledají něco zajímavého co do designu a kvalitního po motorické stránce a nepožadují v podmínkách ČR celkem zbytečný "tvrdý" off roud.

Závěrem: když "lidový",tak jen Jeep Patriot

Závady a opravy na autě

Auto nemá dosud poruchy,které by znemožnily jeho provoz, zvládá veškeré nástrahy nekvalitních komunikací při jízdách po městě i mimo něj,včetně cest po polní zasněžené a neprojeté cestě na chalupu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o nový vůz,tak v duchu ani nic jiného nečekám. Jediným neduhem,který jsem bohužel zažil u všech svých dosavadních vozů je občasné povrzávání plastů na nerovnostech-zřejmě to bude chtít zesílit zvuk rádia ...
<
Přejít na standardní verzi stránky »